حسن خانجانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای پیشگیری از برگشت زدن چک ها که از منظر حقوقی از آن به عنوان صدور گواهی پرداخت نکردن چک یاد می شود باید یک تصمیم ملی اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: چنانچه در سطح استان دستورالعملی از سوی دادستانی در این زمینه صادر شده و بانک ها از صدور گواهی پرداخت نکردن چک منع شوند فرد می تواند با مراجعه به بانک های استان های مجاور همان چک را برگشت بزند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اظهار داشت: بنابراین از دادستان کل کشور درخواست شد که در ستاد ملی مبارزه با کرونا این موضوع را مطرح کرده و تصمیم کشوری برای جلوگیری از صدور گواهی پرداخت نکردن چک اتخاذ شود.

خانجانی بیان کرد: چنانچه ستاد ملی کرونا در اتخاذ این تصمیم تاخیر داشته باشد، دادستانی همدان موضوع برگشت نزدن چک ها را به بانک های سطح استان ابلاغ می کند.

آگاهان به مسائل اقتصادی معتقدند که تعطیلی بازارها و بسیاری از مشاغل در هفته های اخیر باعث بروز چالش های اقتصادی شده که یکی از نمونه های آن کاهش توان صادرکنندگان چک های بانکی برای پرداخت است. 

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ۱۷ فروردین امسال ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.