حسین افشاری روز شنبه در جلسه ستاد پدافند زیستی شهرستان همدان اظهار داشت: گندزدایی شهر از صبح فردا آغاز و به مدت ۱۰ ساعت همه قسمت های شهر پوشش داده می شود.

وی اضافه کرد: این طرح کشوری توسط نیروهای سپاه و بسیج طراحی شده و امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط دستگاه های اجرایی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

فرماندار همدان گفت: یک هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده شامل آب ژاول یک درصد، چند دستگاه خودروی پلیس و آمبولانس هلال احمر و اورژانس برای اجرای این رزمایش تدارک دیده شده است. 

افشاری این طرح را یک رزمایش بزرگ و بی بدیل دانست و گفت: تجربه های مفید گذشته ملاک عمل قرار گرفته تا این طرح به شکل تأثیرگذاری برای از بین بردن ویروس کرونا در شهر همدان اجرا شود.

وی مزایای این طرح را به مردم تاکید کرد و از شهروندان خواست در این طرح کمک کنند.

فرماندار همدان از همکاری و تعامل مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد و افزود: در این طرح بسیاری از دستگاه های اجرایی منصرف شده و بار اصلی آن به روی شانه های نیروی انتظامی افتاده و بسیج هم آنها را یاری می کند.

افشاری از دانشگاه علوم پزشکی خواست ماسک و دستکش را به صورت روزانه در اختیار این نیروها قرار بدهد و در این فرایند وقفه ای ایجاد نشود تا طرح فاصله گذاری اجتماعی با قوت اجرا شود.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.