معصومه پارچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: علاوه بر شهر بهار مابقی شهرهای این شهرستان از جمله لالجین، صالح آباد و مهاجران فاقد شبکه فاضلاب بوده و در این مناطق چاه های جذبی برای فاضلاب خانگی حفر شده است.

وی اضافه کرد: پس از تکمیل شدن ظرفیت چاه های جذبی، تانکرهایی اقدام به مکش فاضلاب چاه های جذبی سپس انتقال و تخلیه پساب در گودال ها (منهول یا آدم رو) پیش بینی شده در شهر بهار که به فاضلاب شهر همدان وصل شده اند، می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اظهار داشت: برخی از شهروندان اقدام به انتقال و تخلیه پساب در مزارع می کنند که این موضوع طبق ماده ۹ قانون حفاظت  و بهسازی محیط زیست که عنوان شده «اقدام به هرعملی که موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم نماید ممنوع است» تخلف محسوب می شود.

پارچیان گفت: در این راستا پس از مشاهده آثار به جا مانده از تخلیه فاضلاب در اراضی بهار، برای سه تن از متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد و هر یک از آنها به پرداخت سه میلیون تومان بدل از یکسال حبس تعزیری محکوم شدند.

وی افزود: تخلیه فاضلاب در اراضی و مزارع موجب آلودگی آب های زیر زمینی، بالا رفتن آلودگی میکروبی آب و آلودگی خاک و آلوده شدن محصولات کشاورزی می شود.

شهرستان بهار در مسیر جاده همدان - کرمانشاه و در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.