سرهنگ زرهی جلال صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به بیان فعالیت های تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان برای مقابله با شروع ویروس کرونا پرداخت و افزود: به دنبال شیوع این ویروس در  کشور تیپ شهید قهرمان ارتش با هماهنگی مسوولان استانی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی بخش های مختلف پادگان از جمله آسایشگاه‌ها، آشپزخانه ها و اماکن عمومی کردند.

وی اضافه کرد: همچنین تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان با رعایت همه نکات ایمنی و بهداشتی، اقدام به ضدعفونی و گندزدایی مرکز بهداشت همدان، بیمارستان سینا و تعدادی از اماکن عمومی در سطح شهر همدان کرد.

جانشین فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: پس از ابلاغ فرمان رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح و اختصاص ورودی مهم و پر تردد استان گیلان به این تیپ در قالب قرارگاه بهداشتی و پدافند زیستی با عنوان رزمایش لبیک یا امام خامنه ای از ۲۵ اسفند سال گذشته تیپ ۳۱۶ شهید قهرمان در ورودی استان گیلان و شهرستان رودبار مستقر شد.

سرهنگ صالحی ادامه داد: یگان پدافند زیستی شهید قهرمان همدان متشکل از گردان جنگ نوین با تجهیزات تخصصی از جمله خودروی درخش ۵، درخش ٨ و خودروی ضدعفونی و رفع آلودگی ارس، برای گندزدایی معابر، خودروها، اماکن عمومی و کوچه های سخت گذر بسیج شدند.

وی افزود: همچنین یگان بهداشت و درمان با تجهیزاتی از قبیل چادرهای مخصوص بهداری صحرایی موقت، آمبولانس های مجهز، تخت های بستری موقت و دستگاه‌های تب سنج با حضور پزشکان و پزشک‌یاران پایور و وظیفه تیپ ۳۱۶، تکالیف محوله را اجرایی کردند.

جانشین فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یگان تامین و انتظامات که از افسران و درجه داران متعهد و تلاشگر تشکیل شده به همراه یگان اعزامی تیپ ۳۱۶ با هماهنگی ستاد پایش و پیشگیری از شیوع کرونا در استان گیلان در این مأموریت باسه گروه در سه شیفت هشت ساعته فعال شدند.

سرهنگ صالحی بیان کرد: ضدعفونی تمام خودروهای ورودی به استان گیلان در ورودی شهر رودبار، ایجاد چادرهای درمانگاه و نقاهتگاه موقت در همان مکان، تب سنجی و معاینات اولیه سرنشینان خودروهای عبوری که در برخی از ایام تعداد آنها به سه هزار دستگاه خودرو در روز هم می رسید توسط پرسنل تیپ ۳۱۶ زرهی همدان صورت گرفت.

وی اعزام افراد مشکوک و مبتلا به بیمارستان معین برای اقدامات تکمیلی، توزیع بسته های تنظیف و ضدعفونی در بین رانندگان و سرنشینان خودروها، استقرار یک تیم در ورودی شهر منجیل و انجام اقدامات یادشده در این محل، استقرار تیم مشابه و مجهزبه آمبولانس در ورودی شهر لوشان،  اعزام خودروهای ضدعفونی سنگین و سبک به اماکن عمومی، خیابان ها، اداره ها، قبرستان هایی که در آنها افراد مبتلا دفن می‌شوند و ضدعفونی مرتب شهر و روستا ها نیز از دیگر فعالیت ها و ماموریت های تیپ شهید قهرمان بوده است.

جانشین فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نیروی زمینی ارتش گفت: یک گروه مجهز نیز از ابتدای شیوع و گسترش ویروس کرونا به استان قم اعزام و هم اکنون با گذشت نزدیک به ۴۰ روز هنوز هم مشغول خدمات رسانی به مردم شریف این استان هستند.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

                

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.