بهروز کارخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از اپیدمی کرونا گفت: یک هزار و ۱۱۹ نفر ساعت آموزش‌های ویژه کرونا به پرسنل، اعضا و داوطلبان صورت گرفت به طوری که تعداد داوطلبان آموزش‌دیده ۲۹۲ نفر، تعداد پرسنل آموزش دیده ۹۳ و عموم مردم ۷۹۳ نفر ساعت بوده است.

وی از گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها با مشارکت ۵۷۰ نفر از داوطلبان اشاره کرد و گفت: ۲۵۳ نفر ۶۴۰ کیلومتر از معابر و خیابان‌های استان همدان را گندزدایی و ضدعفونی کرده‌اند که ۲ هزار و ۱۶۰ نفر ساعت خدمت را شامل می‌شود.

کارخانه‌ای از گندزدایی و ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی توسط ۱۴ داوطلب سخن گفت و اظهار داشت: طی ۱۲۰ نفر ساعت تعداد ۸ واحد اتوبوس ضدعفونی کرده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی با مشارکت ۲۵۰ داوطلب جوانان هلال احمر همدان نیز اشاره کرد و گفت: ۲ گرمخانه، یک زندان، ۱۴۳ مسجد و ۷۵ مورد سایر مکان‌ها ضدعفونی و گندزدایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر از داوطلبان در یک کارگاه ۴۵ هزار عدد ماسک تولید کرده‌اند، گفت: پزشکان و پیراپزشکان در نقاهتگاه‌های بیماران حضور دارند و ۴ داوطلب هلال احمر در یک نقاهتگاه حاضر هستند.

کارخانه‌ای از غربالگری و تب سنجی افراد در مبادی ورودی شهرها و اماکن عمومی با مشارکت ۳۷۳ داوطلب سخن گفت و اظهار داشت: در ۱۴ ایستگاه ۴۵ هزار و ۹۴۵ نفر تب سنجی شده‌اند.

وی با بیان اینکه توزیع سبد و بسته‌های حمایتی و معیشتی در قالب طرح فرشتگان رحمت و سایر طرح‌های معیشتی با مشارکت ۱۰۹ داوطلب انجام شده است، گفت: در این مدت یک هزار و ۷۱۵ بسته معیشتی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بسته‌ها و اقلام بهداشتی تهیه و توزیع شده توسط ۲۰۶ داوطلب را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۷ هزار و ۱۰۰ بسته بهداشتی و تعداد ۵۹ هزار و ۸۹۵ ماسک به ارزش ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون و ۴۰۵ هزار ریال توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه نشین و کم‌برخوردار تحت پوشش طرح‌های ویژه کرونا ۱۱۵ داوطلب فعال هستند، گفت: در مجموع ۲ هزار و ۱۲۶ نفر از داوطلبان هلال احمر همدان ۱۱ هزار و ۶۷۱ نفر ساعت پای کار بودند که در این بین ۳۴ تشکل مردم نهاد نیز فعال بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.