به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید حسن رضوی گفت: غسالخانه جدید برای متوفیان کرونا در آرامستان موقوفه باغ بهشت شهر همدان راه‌اندازی شد تا در صورت افزایش شمار متوفیان از این سایت برای غسل میت استفاده شود.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: این سایت با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در صورت بالا رفتن آمار متوفیان و رسیدن به شرایط بحرانی راه اندازی شد؛ در حالی که آمار متوفیان در همدان اندک بوده و هم اینک این سایت بدون استفاده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته میت افراد مبتلا به کرونا در ساعت خاص توسط خودرو آمبولانس ویژه و راننده مخصوص به آرامستان منتقل شده و در باغ بهشت نیز تیم ویژه ای با لباس و تجهیزات خاص برای غسل پیش بینی شده است.

رئیس اوقاف شهرستان همدان اظهار داشت: تمامی ضوابط شرعی و بهداشتی از زمان ورود میت به آرامستان تا زمان غسل و دفن وی رعایت می‌شود چرا که باید حرمت میت به عنوان یک انسان و مؤمن رعایت شود.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: غسل میت، کفن، خواندن نماز و دفن آن همانند متوفیان عادی صورت می‌گیرد و تنها تفاوت آن رعایت یکسری مسائل بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس به دیگر افراد است.

وی گفت: روحانی برای جانباختگان ناشی از کرونا نماز اقامه می‌کند اما باید فاصله وی با میت سه متر باشد، مردم هم موقع خاکسپاری باید سه متر از قبر فاصله داشته باشند و از حضور در بالای قبر و تماس با میت پرهیز کنند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان بیان کرد: افرادی که تکلیف غسل را بر عهده دارند لباس مخصوصی را پوشیده و اقدام به ضدعفونی غسالخانه نیز می‌کنند، همچنین آهک حدود ۲ متر و ۲۰ سانتیمتری زیر خاک قبر پخش شده تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.