حجت الاسلام سید حسن رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این سایت با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در صورت بالا رفتن آمار متوفیان و رسیدن به شرایط بحرانی راه اندازی شد؛ در حالیکه آمار متوفیان در همدان اندک بوده و هم اینک این سایت بدون استفاده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته میت افراد مبتلا به کرونا در ساعت خاص توسط خودرو آمبولانس ویژه و راننده مخصوص به آرامستان منتقل شده و در باغ بهشت نیز تیم ویژه ای با لباس و تجهیزات خاص برای غسل پیش بینی شده است.

رییس اداره اوقاف شهرستان همدان اظهار داشت: تمامی ضوابط شرعی و بهداشتی از زمان ورود میت به آرامستان تا زمان غسل و دفن وی رعایت می شود چرا که باید حرمت میت به عنوان یک انسان و مومن رعایت شود.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: غسل میت، کفن، خواندن نماز و دفن آن همانند متوفیان عادی صورت می گیرد و تنها تفاوت آن رعایت یکسری مسائل بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس به دیگر افراد است.

وی مثال زد: روحانی برای جانباختگان ناشی از کرونا نماز اقامه می کند اما باید فاصله وی با میت سه متر باشد، مردم هم موقع خاسپاری باید سه متر از قبر فاصله داشته باشند و از حضور در بالای قبر و تماس با میت پرهیز کنند.

رییس اداره اوقاف شهرستان همدان بیان کرد: افرادی که تکلیف غسل را بر عهده دارند لباس مخصوصی را پوشیده و اقدام به ضدعفونی غسالخانه نیز می کنند، همچنین آهک حدود ۲ متر و ۲۰ سانتیمتری زیر خاک قبر پخش شده تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضوی بیان کرد: هزینه دفن میت مبتلایان با کرونا با دیگر افراد تفاوت چندانی ندارد و تنها ۳۰ هزار تومان هزینه بیشتر برای کاور تیره که پس از غسل میت را در داخل آن قرار می دهند، پرداخت می شود.

دفن اموات در آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان به مساحت ۱۰۷ هکتار از سال ۴۲ صورت می گیرد و هم اینک میانگین روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ نفر در این محل دفن می شوند و تاکنون ۱۳۷ هزار نفر در این محل دفن شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.