به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی مختاری ظهر سه شنبه در جلسه قرارگاه زیستی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهر فیروزان اظهار کرد: گروه‌های مردمی و بسیج جلوتر از دستگاه‌های متولی برای ضدعفونی معابر اصلی و فرعی و روستایی وارد عمل شدند که همین روحیه جهادی نویدبخش روزهای خوب برای ما است.

وی افزود: نکته‌ای که سایر کشورهای دنیا اهتمام ویژه به اجرای آن دارند قرنطینه است و این مهم باید در شهرستان نهاوند اجرا شود چراکه در صورت اجرای این مهم به مدت ۱۰ روز و قطع زنجیره ارتباط مردم با یکدیگر می‌توان شیوع کرونا را کنترل و آن را شکست داد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: خوشبختانه بافرهنگ سازی و آگاه‌سازی‌های صورت گرفته رفت‌وآمدها و دیدوبازدیدهای نوروزی به حداقل رسیده و تنها مشکل ما ورود مسافران است که بدون توجه به هشدارها وارد شهرستان می‌شدند اما طی اقدام روز گذشته فرماندار شهرستان با همکاری عوامل نظامی و انتظامی در خصوص انسداد مبادی ورودی این مهم کنترل‌شده است.

وی گفت: امروز اگر بخواهیم به این موضوع بی‌توجه باشیم قطعاً در آینده با بحران مواجه می‌شویم اما با توجه به اینکه شهرستان نهاوند کریدور غرب کشور نیز است تردد وسایل نقلیه از کمربندی شهرستان به سمت کرمانشاه کنترل می‌شود و ورود بی‌مورد به داخل شهر ممنوع است.

مختاری اظهار کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته حوزه‌های بسیج شهرستان نهاوند برای کنترل مبادی ورودی شهرستان در کنار پرسنل نیروی انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند و نسبت به اجرای هرچه بهتر این مأموریت اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت روزانه ۶۰۰ بسیجی در شهرستان نهاوند در بحث مقابله با ویروس کرونا، گفت: امروز بسیجیان ما در حوزه‌های مختلف همچون تولید و توزیع ماسک به‌صورت روزانه با بهره‌گیری از توان ۱۵۰ بسیجی حدود ۵ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند و در اختیار مردم قرار می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به آموزش بیش از یک هزار بسیجی شهرستان از طرف شبکه بهداشت برای مقابله با این ویروس، گفت: سپاه ناحیه نهاوند از ۵ اسفند به‌صورت جهادی وارد این عرصه شده و تا آخرین لحظه برای شکست کرونا دست از تلاش بر نخواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.