لیلا اظهری در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار به عموم مردم در خصوص کرونا ویروس و آموزش‌های مجازی ارائه شده در این خصوص گفت: مردم ضمن رعایت بهداشت فردی و اهمیت به موضوع کرونا در محل‌های عمومی باید حداقل ۲ متر از هم فاصله بگیرند.

وی گفت: در مجموع بیش از ۷ هزار نفر از آموزش‌های هلال احمر این جمعیت شامل دوره‌های آموزش حمایت‌های حیاتی پایه، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی، شوک و تروما برخوردار شده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه در سال ۹۸ توانستیم آموزش‌های عمومی و تخصصی مختلفی را به جامعه هدف ارائه کنیم، اظهار کرد: در مجموع بیش از ۷ هزار نفر از آموزش‌های همگانی این جمعیت شامل دوره‌های آموزش حمایت‌های حیاتی پایه، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی، شوک و تروما برخوردار شده‌اند.

وی همچنین به طرح «خادم» با رویکرد آموزش کوتاه مدت و آمادگی در برابر مخاطرات به خانواده‌ها با هدف حساس سازی آحاد جامعه نسبت به بلایای طبیعی اشاره و اظهار کرد: با اجرای این طرح در سطح ۹ شهرستان استان همدان، در مجموع ۱۲ هزار نفر این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند.

لیلا اظهری پایه اصلی آموزش‌های هلال احمر را دوره ۲۲ ساعته کمک‌های اولیه دانست و افزود: در سال ۹۸ در مجموع بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان و روستاییان، این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین آموزش مهارت‌های پایه داوطلبی را دومین دوره برای فراگیران عنوان کرد و افزود: با برگزاری ۱۳۱ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی در سطح شهرستان‌های استان همدان احضار بیش از ۳ هزار نفر این آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.

معاون آموزش هلال احمر همدان از ارائه آموزش‌های همگانی به عنوان یکی از وظایف این جمعیت نام برد و گفت: در همین راستا در برنامه‌های مناسبتی مختلف که در سطح شهر برگزار می‌شد، با اعزام مربیان باتجربه، آموزش‌های کوتاه مدت و سرپایی را به بیش از ۶ هزار نفر، با هدف ایجاد حساسیت عمومی نسبت به نحوه مواجهه با بلایای طبیعی ارائه کردیم.

وی اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مختلف از جمله توزیع بروشورهای آموزشی در سطح ادارات و ارگان‌ها، نصب بنر با محتویات آموزشی در مکان‌های پر تردد، ضبط برنامه‌های آموزشی تلویزیونی، تولید انیمیشن‌های آموزشی و ارسال پیامک‌های آموزشی را از دیگر وظایف این معاونت عنوان کرد و افزود: در برنامه پایانی آموزشی این جمعیت در سال ۹۸، توجه به روش‌های پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس را در اولویت قرار دادیم و در مجموع بیش از هزار مورد آموزش مجازی به عموم مردم ارائه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.