به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در پیام جمعه این هفته شهرستان نهاوند، با اشاره به آیه ۱۵۳ سوره مبارک بقره، اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرمایند ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از صبر و نماز یاری جویید، زیرا خدا با صبر پیشگان است.

وی تصریح کرد: در برابر مشکلات و سختی‌ها از صبر و نماز کمک بجویید؛ صبر از درون به معنی مقاومت و نماز از بیرون ارتباط با مبدأ هستی و قدرت مطلق عوامل سرنوشت‌ساز در پیروزی بر مشکلات هستند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: حضرت علی (ع) هنگامی‌که با مشکلی مواجه می‌شد، به نماز می‌ایستاد و سپس به دنبال حل مشکل می‌رفت و همین آیه را تلاوت می‌فرمودند.

وی در ادامه با اشاره به استکبارستیزی مسلمانان خصوصاً مردم ایران اسلامی، گفت: مردم ما در مبارزه با طاغوت هزاران شهید داده‌اند و بعدازآن در مقابله با گروهک‌های منافق هفده هزار شهید و در دفاع مقدس هشت‌ساله بیش از ۲۰۰ هزار شهید و در مقابله با فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ و تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی نظام استکباری چون کوه ایستاده‌اند؛ به برکت عمل به این دستور الهی یعنی «صبر و مقاومت در برابر مشکلات» و امروز هم که ویروس کرونا به‌عنوان بلایی جهانی و با احتمال «حمله بیولوژیکی» بودن آن دامن‌گیر جامعه شده است.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به شرایط امروز و مبارزه با ویروس منحوس کرونا در کشور، گفت: قدر سلامتی و امنیت را بدانیم که این دو نعمت تا از انسان گرفته نشود قدرش دانسته نشود.

وی افزود: برای مقابله با این مشکل از صبر و نماز کمک بگیریم و خداوند را علة العلل و مسبب الاسباب دانسته و با امید به قدرت مطلق الهی از این گردنه عبور کنیم.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه امروز باید از فرصت در خانه ماندن استفاده کرده و صله‌رحم که موجب ازدیاد عمر و مال است استفاده کنیم، گفت: بازنده‌ها تماس و برای اموات نماز، روزه و صدقه هدیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز خداوند همه ما را به‌وسیله این ویروس امتحان می‌کند، یکی ایثار و فداکاری درراه سلامت مردم و دیگری خیانت و سوءاستفاده، احتکار و گران‌فروشی می‌کند.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه امروز می‌شود از این تهدید فرصت به وجود آورد، گفت: در منزل با کمک به همسرانمان و خواندن نماز و گرفتن روزه و تلاوت قرآن و ادعیه و مطالعه؛ این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و از عمرمان بهره الهی ببریم.

وی با تأکید بر اینکه بنا به گفته قرآن و روایات بلاها و مصیبت‌ها نتیجه گناه است، گفت: لذا امروز باید بیش‌ازپیش نسبت به دوری از گناه و معصیت اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه امروز باید در جهت جلب رضای خدا؛ با مسئولین بهداشت و درمان شهر و استان و کشور همکاری کنیم و بدانیم در وضعیت کنونی نظر کارشناسان بهداشت و درمان حجت شرعی است، گفت: آنچه بیش از هر چیز امروز توصیه می‌شود در خانه ماندن است لذا انتظار داریم مردم از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی ضمن گرامیداشت روز شهید خصوصاً شهدای گران‌قدر از صدر اسلام تاکنون و عید نوروز، گفت: امروز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه برادران و خواهران آغازشده از همه عزیزانی که مایل هستند که وارد حوزه‌های علمیه شده و به‌افتخار سربازی امام زمان (عج) و سربازی ولایت نائل شوند، به حوزه علمیه مراجعه و ثبت‌نام کنند؛ ان‌شاءالله موفق بشوند که عمرشان در مسیر امامت و ولایت و سربازی امام زمان (عج) بگذرد.

حجت‌الاسلام مغیثی در پایان تصریح کرد: امید است با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و توجه به خدا و توسل به اهل‌بیت رسول‌الله (ص) و ماندن در خانه و نرفتن به مسافرت و چشم‌پوشی از مراسم ترحیم و نوعیدها و دیدوبازدیدهای عید هرچه زودتر خداوند این بلا را از سر جامعه اسلامی برطرف بگرداند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.