در اطلاعیه این پویش مردمی که راهبرد آن در فضای مجازی به سرعت در حال بازنشر است، عنوان شده: مردم عزیز، بیایید دست در دست هم دهیم و بحران بیماری کرونا را تمام و ۱۴ روز تلاش کنیم در خانه بمانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیایید با کمک هم کرونا را شکست دهیم و با کمترین هزینه و با قرنطینه خانگی، جان خود و خانواده‌هایمان را نجات دهیم.

این پویش مردمی تاکید دارد: برای حل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سه اصل لازم است توسط مردم انجام شود و از مسوولان درخواست می کنیم بر اجرای این اصول نظارت کنند؛ بیایید همگی از خانه خارج نشویم، مهمان نپذیریم و در صورت خروج از خانه حتما ماسک بزنیم و دستکش به دست داشته باشیم. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برای تبیین این سه اصل باید ۱۴ روز در خانه بمانیم و در هنگام خروج از خانه مدام دستهایمان را بدون دلیل به صورت کامل بشوییم و در هیچ زمانی دست هایمان را به صورت مان نزنیم.

همچنین تاکید شده است: از شستن دست هایمان غافل نشویم و این مهم را به کودکان نیز آموزش دهیم و تمام کارهای اداری را به بعد موکول کنیم.

محورهای بعدی این پویش تاکید دارد که به همگی یاد بدهید چون من تو را دوست دارد دست نمی‌دهم و به محل کارمان بگوییم جان عزیزانم را بیشتر از کار دوست داریم.

در بخش دیگری از این پویش آمده است: لطفا ارتباط با داروخانه ها، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و مطب پزشکان را قطع کنیم. به آرایشگاه، رستوران و بانک نرویم و به سالمندان در صورت نبود ضرورت سرنزنیم و تلاش کنیم احوالشان را تلفنی جویا شویم. 

در پایان نیز تاکید شده است: رابطه مان را با هر کس این بحران را جدی نگرفته است، قطع کنیم؛ زیرا انسانی که درک درست از شرایط ندارد لایق دوستی و تعامل با ما نیست؛ مطمئن باشیم که در ادامه زندگیمان از این فرد بی توجه ضربه خواهیم خورد. 

این پویش یادآوری می کند که در صورت نبود علائم کرونا خود را سالم ندانیم؛ ممکن است ناقل باشیم اما اطلاع نداشته باشیم.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹ هزار تن در کشورمان به بیماری کرونا مبتلا شده و آمار فوت شدگان به ۳۵۴ نفر افزایش یافته است. همچنین ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.