حسین قراباغی روز سه شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر اختصاص سوییت و منزل استیجاری به صورت غیرمجاز به خصوص در حاشیه شهر به مسافران مطرح شده که لزوم تشدید در نظارت و برخوردهای قانونی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: برخی افراد فرصت طلب بدون لحاظ کردن سلامت مردم در شرایط شیوع فراگیر ویروس کرونا، خانه و سوییت های بدون مجوز واگذاری را به مدت حتی ۲ ماه با دریافت پول کلان اجاره می دهند که نیاز به نظارت و برخورد قاطع دارد.

قراباغی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور به خصوص برخی شهرها که آمار بالایی دارند باعث شده تا به شهر همدان که از آمار بسیار کم مبتلایان برخوردار است، عزیمت کنند که به طور قطع سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

وی خواستار مشارکت و همکاری مردم در رعایت هشدارها و توصیه ها پیرامون پیشگیری از ویروس کرونا شد و افزود: مدیریت شهری در این راستا نسبت به ضدعفونی و سم زدایی سطح شهر اقدام کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: ارایه سوخت رایگان به اتوبوس‌های بخش خصوصی ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد.

کامران گردان با اشاره به درخواست رسمی ناوگان اتوبوسرانی خصوصی در تامین سوخت رایگان اظهار داشت: مالکان اتوبوس های درون شهری بخش خصوصی به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافر با مشکل درآمدی مواجه شده اند.

وی اضافه کرد: آنها در نامه ای خطاب به شورای اسلامی شهر و شهردار همدان درخواست رایگان شدن تامین سوخت تا فروردین ماه ۹۹ را داده اند.

گردان با بیان اینکه عمل به این خواسته بدون راهکارهای کارشناسی مورد تایید کمیته انطباق قرار نمی گیرد، گفت: به هر حال مباحث مالی مطرح است و باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از این قشر نیز حمایت لازم صورت بگیرد، گفت: با این حال باید دید قوانین چه میزان به این مساله کمک خواهد کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش چشمگیر تردد مسافران و استفاده آنها از حمل و نقل درون شهری شده است.

علی فتحی افزود: شورا نظر مساعد به این درخواست دارد و از شهرداری می خواهیم راهکار ارایه دهد.

وی اضافه کرد: موافقت با این درخواست می تواند بخشی از ضررهای ناشی از کاهش درآمد اتوبوس های خصوصی را جبران کند اما در مجموع نیز عمل به قانون را مدنظر داریم.

 فتحی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در حوزه درآمدی بخش خصوصی تاثیر منفی گذاشته است، گفت: به همین دلیل روزبازارها را تعطیل نکرده ایم و همچنان می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید در وضعیت کنونی درک لازم از معیشت اقشار مختلف صورت بگیرد، یادآور شد: برای کمک به شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز سه شنبه درباره تازه ترین امار مرتبط با کرونا اعلام کرد: تاکنون ۸۰۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

 از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا امروز نتیجه ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در همدان مثبت بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.