محمد مددی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیرهای بسته بندی شده در صنایع لبنی همدان به دو روش پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون حرارت داده می شود و به همین دلیل اگر آلوده به ویروس باشد از بین می رود.

وی با بیان اینکه شیر در روش پاستوریزه ۷۱ و در شیوه استریلیزه ۱۲۱ درجه سانتیگراد حرارت می بیند گفت: طبق یافته های پزشکی ویروس کرونا در این دما زنده نمی ماند.

مددی تاکید کرد: عملیات پُرکنی، دربندی و برچسب گذاری فرآورده های لبنی به ویژه شیر با استفاده از ماشین های صنعتی انجام و با کمترین دخالت دست محصول نهایی تولید می شود.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: تمامی این فرآیند با نظارت کامل مدیران کنترل کیفی انجام می شود تا محصول سالم و استاندارد به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل های بهداشتی از سوی ارگان های زیربط ارسال شده است خاطرنشان کرد: مدیران کنترل کیفی مستقر در صنایع تحت پوشش استاندارد نیز نکات لازم ابلاغ شده، بنابراین مردم با اطمینان محصولات لبنی بسته بندی را در سبد غذایی خود قرار بدهند.

به گفته مددی شیر یکی از هزاران محصولی است که استاندارد از کیفیت و سلامت آن هرگز غافل نمی‌شود و کارخانه‌های لبنی همدان به ویژه خطوط فرآوری انواع شیر از مرحله تولید تا توزیع همیشه زیر ذره‌بین این سازمان نظارتی قرار دارد.

۱۸ کارخانه لبنی در سطح استان همدان فعال هستند که ۴۲ فرآورده دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد تولید می‌کنند.

طبق گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا ۱۲ اسفند ، حدود هفت هزار و ۸۰۲ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از چهار هزار و ۳۱۲ تن از آنها تست گرفته شده و یک هزار و ۵۰۱ نفر مورد مثبت کرونا اعلام شدند همچنین ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.