منوچهر کرمی عصر سه شنبه در ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در همدان گفت: در چهار نقطه از پیش تعیین شده شامل عوارض اول همدان - ساوه، ملایر در ورودی از سمت اراک، رزن در قسمت ورودی از سمت تهران و فامنین از سمت تجرک راه اندازی شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان از تیپ زرهی ارتش شهید قهرمان برای در اختیار گذاشتن خودرو به منظور ضد عفونی بیمارستان سینا قدردانی کرد و خدمات شهرداری برای گند زدایی را شایسته تقدیر دانست .

کرمی افزود: تشویق مردم به رعایت نکات بهداشتی بسیار کار مناسبی است اما طبق تحلیل تیم مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اینکه در جریان اپیدمی بیماری را کنترل کنیم شاخص سرایت پذیری وجود دارد.

وی ادامه داد: شاخص سرایت پذیری در زمینه ویروس کرونا سه است یعنی با ورود هر فرد بیمار به داخل یک فضا سه نفر جدید به این ویروس مبتلا می شوند و زنجیره این بیماری ادامه می یابد

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان آنچه باعث کوتاه و بریده شدن این زنجیره می شود تدابیر بهداشتی است که با کارهای صورت گرفته در استان و تعداد موارد منفی ثبت شده،  این شاخص در همدان به کمتر از ۱.۵ رسیده است.

کرمی ابراز امیدواری کرد بتوان این شاخص را به زیر یک رساند تا هر فرد حتی نتواند یک نفر را هم آلوده کند. در این راستا  درخواست می شود مجموع اقدام های پیشگیرانه همچنان در دستور کار قرار گیرد. 

وی گفت: برای کاهش بار بیماران، مراکز ۱۶ ساعته مجهز به دستگاهی به نام «پالس اکسیمتر» مجهز می شود که این دستگاه از دو هفته پیش خریداری شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: شرایط برای درمان سرپایی بیماران با رسیدن ۲ قلم داروی سرپایی و تجویز آن در مراکز منتخب خدمات سلامت اتفاق افتاده تا با این اقدام بتوان باری از روی بیمارستان در شرایط نامناسب برداشت.

طبق گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا ۱۲ اسفند ، حدود هفت هزار و ۸۰۲ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از چهار هزار و ۳۱۲ تن از آنها تست گرفته شده و یک هزار و ۵۰۱ نفر مورد مثبت کرونا اعلام شدند همچنین ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.