یدالله روحانی منش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تعداد ۳۰۳ تن از زندانیان جرائم غیر عمد مرد بوده و شمار زنان محبوس در زندان های این استان ۹ نفر است.

وی اضافه کرد: با کمک خیران نیک اندیش ۲۴۴ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه آزاد شدند که مجموع بدهی آنها بیش از ۳۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: ۱۸۰ تن از محکومان مالی، ۳۷ فرد ناتوان در پرداخت مهریه، ۱۵ زندانی نفقه و ۱۲ زندانی ناشی از دیه در ۱۱ ماهه سالجاری آزاد شدند.

روحانی منش با بیان اینکه ۱۰ تن از زندانیان آزاد شده زن هستند اظهار داشت: ۱۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان از بدهی محکومان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد و آورده محکومان نیز یک میلیارد و ۹۱ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: سه میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان میزان کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه بوده و ۴۳۵ میلیون تومان نیز از محل صندوق تامین خسارت های بدنی تامین شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: مابقی بدهی از طریق پرداخت تسهیلات توسط بانک های ملی، ملت، تجارت و صادرات، اعسار به تقسیط و شرکت های بیمه گر تامین شده است.

آزادی چهار زندانی به همت خبرنگاران 

روحانی‌منش بیان کرد: جامعه رسانه استان با همکاری ستاد دیه و خانه مطبوعات با هدف فرهنگ‌سازی در کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و اقدام عملی در این زمینه نسبت به انجام این کار خیر ورود کرده‌اند.

وی از جمع‌آوری ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توسط خبرنگاران و خیران رسانه‌ای استان خبر داد و گفت: هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز از سوی ستاد دیه برای آزادی چهار زندانی اختصاص یافت.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه در مجموع ۲۴ میلیون تومان برای آزادی این چهار زندانی صرف شده است افزود: یکی از زندانیان متولد سال ۶۵ و متاهل است که به خاطر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدهی حدود ۲ ماه در زندان به سر می‌برد.

روحانی‌منش اضافه کرد: همچنین یک جوان متولد ۶۶ نیز با بدهی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چهار ماه در زندان بود که با کمک اصحاب رسانه آزاد شد و یک جوان متولد ۶۲ نیز با همین میزان بدهی هشت ماه زندانی بود که به کانون خانواده‌ بازگشت.

وی با اشاره به اینکه یک جوان متولد ۶۶ نیز با بدهی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی از کمک خیران رسانه‌ای بهره‌مند شد اظهار داشت: هر چهار نفری که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان به سر می‌برند مرد هستند.

ستاد دیه استان با شماره حساب‌ ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ سیبا بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب جام بانک ملت ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.