علیرضا قاسمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعداد موافقت های اصولی تاسیسات گردشگری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: موافقت نامه های اصولی برای متقاضیان راه‌اندازی تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مجتمع های گردشگری صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این طرح ها برای افزون بر ۲۵۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان دیماه عملیات احداث ۱۴ طرح شامل هتل، مجتمع گردشگری و خانه بوم گردی نیز در این استان آغاز شده است.

فاسمی اضافه کرد: این طرح ها با مجموع اعتبار ۱۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است و پس از بهره برداری برای افزون بر ۱۷۵ تن اشتغال ایجاد می کند.

وی یادآوری کرد: برای هفت طرح گردشگری این استان اعتباری بیش از ۱۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب معرفی به بانک از سوی این اداره کل ثبت شده است.

استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ آثر تاریخی به عنوان پایخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.