رضا کولیوند روز دوشنبه در ستاد پیگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ملایر افزود: این سامانه بارشی قوی تا صبح چهارشنبه فعال است و بعدازظهر چهارشنبه از استان خارج می‌شود.

وی بیان کرد: میزان بارندگی‌های این شهرستان از ابتدای سال زراعی ۹۸_۹۹ حدود ۱۷۹ میلی‌متر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۷۵ میلی‌متر بارش ۳۵ درصد کاهش داشته است.

رییس اداره هواشناسی ملایر ادامه داد: در سامانه بارشی جدید احتمال ریزش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

کنترل سیلاب های شهری ملایر

شهردار ملایر نیز به اقدامات گسترده انجام شده برای رفع موانع و مشکلات بحرانی در سطح شهر اشاره و اصلاح ۱۴۵ متر پل فلزی و بتنی سطح شهر، اصلاح و احداث کانال، تخریب هشت دهنه پل، اجرای چهار پل مشترک و استاندارد در منطقه ناسیونال و اصلاح یک هزار و ۷۰ متر کانال در این منطقه را از جمله این اقدامات برشمرد.

حسین بابایی گفت: در بخش مسکن مهر ملایر مشکلات زیادی در زمان بارندگی و وقوع سیلاب‌ها داشتیم که با احداث کانال بسیاری از این مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ کف‌پوش و موتور پمپ برای مواقع بحرانی داریم ادامه داد: با کانالی که در شهر ایجاد شد، بحران در زمان بارندگی و سیلاب‌های شهری به حداقل رسیده است.

تشکیل اتاق فکر مدیریت بحران

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گفت: ۴۵ مورد آسیب در مواقع بحرانی شناسایی کردیم که با هماهنگی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان رفع شده است.

سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: با تجربه سیلاب فروردین امسال و مدیریت خوب فرماندار ملایر، آمادگی کامل را برای وقوع هرگونه بحران احتمالی داریم.

وی خواستار تشکیل تشکیل اتاق فکر قوی در کنار ستاد مدیریت بحران شهرستان و اتخاذ تصمیم‌های راهبردی و اثرگذار در صورت بروز بحران شد و بیان کرد: تجهیزات و امکانات لازم باید در سطح هر بخش ساماندهی شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر خواستار همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی در موقع بحران شد و افزود: بسیج و سپاه آمادگی لازم را برای مواقع بحرانی دارد و به تمامی گردان‌ها نیز فراخوان داده‌ایم تا نیروها و ماشین‌آلات به درستی مدیریت شود.

نصب ۷۰۰ چادر برای اسکان اضطراری

رییس جمعیت هلال احمر ملایر نیز به آمادگی ۵۰ نجاتگر، سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و ۱۲ موتور کف‌کش در مواقع بحرانی اشاره کرد و افزود: پایگاه زاغه در محور همدان و پایگاه آورزمان برای اسکان اضطراری ۱۰۰ نفر و امامزاده عبدالله(ع) برای اسکان در شهر پیش‌بینی شده است.

حسن آبخو بیان کرد: ۲۰۰ دستگاه والر، ۷۰۰ قطعه چادر، ۲ هزار پتو و ۳۰۰ بسته مواد غذایی داریم که این تعداد مواد غذایی کافی نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون نصب چادرها در ورزشگاه الغدیر آغاز و تمامی امکانات و مایحتاج ضروری برای ۷۲ ساعت پیش‌بینی شده است.

آبخو گفت: امسال یک میلیارد تومان برای پایگاه آورزمان و ۸۰۰ میلیون تومان برای انبار داخلی شهر هزینه شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز در این نشست اعلام آمادگی کرد: ۲ هزار بسته مواد غذایی برای مواقع بحرانی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد.

پژمان جعفری ادامه داد: آمادگی این را نیز داریم که در صورت ضرورت غذای گرم نیز توزیع کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.