به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا الوند ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور، کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در اداره کل بهزیستی استان همدان تشکیل شد گفت: این کمیته تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ادارات و مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت خود در سطح استان را در دستور کار قرار داده و در ابتدا دستورالعمل‌هایی عمومی تهیه شده توسط سازمان بهزیستی کشور را به تمامی مراکز شهرستان‌ها و مراکز ارسال کرده است.

حمیدرضا الوند گفت: برای آموزش پرسنل نیز بر اساس جلسات بین بخشی برگزار شده با دانشگاه علوم پزشکی دوره‌های آموزشی با اولویت مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان بهزیستی کشور مراکز موظف شده‌اند از پذیرش موارد جدید خودداری کنند، مراقبت‌های عمومی را به شکل جدی‌تری دنبال کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک این افراد را تا قبل از انتقال به مراکز درمانی در اتاق‌های قرنطینه‌ای که از قبل باید در مراکز در نظر بگیرند نگهداری کنند.

موارد مشکوک باید به مراکز و بیمارستان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تعیین کرده منتقل شوند مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه موارد مشکوک باید به مراکز و بیمارستان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تعیین کرده منتقل شوند، گفت: به این ترتیب برای تمام مراکز تحت پوشش بهزیستی دستورالعمل‌های خاصی پیش بینی شده تا پرسنل مراکز شبانه روزی، مراکز روزانه و مراکزی که در آنها تجمع وجود دارد مانند مهدهای کودک و مراکز سالمندان، آنها را رعایت کنند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان همدان افزود: با توجه به حساسیت موضوع تمام دستورالعمل‌های بهداشتی توسط سازمان بهزیستی کشور مجدداً بازبینی و برای مهدهای کودک، مرکز روزانه و شبانه روزی نگهداری از معلولان، مراکز نگهداری از سالمندان، مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد موضوع ماده ۱۶، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد و سایر ارسال شده است.

الوند گفت: به دلیل افزایش قیمت موارد بهداشتی هزینه سرانه‌ای بالغ ۳۰ هزار تومان برای هر فرد در مراکز نگهداری توسط سازمان بهزیستی کشور تخصیص یافته که به حساب مراکز واریز می‌شود تا مراکز اقلام بهداشتی لازم را تهیه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان عنوان کرد: تمامی مراکز از پذیرش نذورات آماده مصرف منع شده‌اند و هم استانی‌ها می‌توانند نذورات خود را در قالب جیره غذایی خشک و یا وجوهات نقدی برای تهیه وسایل بهداشتی به مراکزی که مجاز به جمع آوری نذورات مردمی هستند تحویل دهند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان همدان افزود: مسئولیت پیشگیری و درمان بیماری‌ها با سازمان بهزیستی نیست اما در مراکز تجمعی این موارد را به دقت رصد خواهیم کرد تا در صورت نیاز اقدام لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی گفت: مراکز روزانه مانند مرکز روزانه نگهداری سالمندان، مهدها در موارد ضروری و با هماهنگی با دستگاه‌های بالادستی از جمله استانداری و دانشگاه علوم پزشکی تعطیل اعلام خواهد شد و با تدابیر خاص پیش بینی شده این آمادگی وجود دارد تا در صورت بروز اپیدمی از گسترش آن در مراکز بهزیستی جلوگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تاکید کرد: کارکنان مراکزی که علائم بیماری دارند نباید در محل کارشان حضور داشته باشند و تمامی مراکز اعم از روزانه و شبانه روزی باید از پذیرش‌های جدید بدون هماهنگی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم خودداری کنند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان همدان از تعطیلی تمامی مراکز روزانه آموزشی، توانبخشی و مهدهای کودک استان به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری‌های های واگیردار تنفسی تا روز جمعه نهم اسفندماه خبر داد و گفت: هدف از این تعطیلی انجام اقدامات پیشگیرانه، افزایش آمادگی و جلوگیری از گسترش شیوع بیماری‌های های واگیردار تنفسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.