جوانان همدانی معتقدند، مشارکت سیاسی در انتخابات به مفهوم امیدواری به آینده کشور است و این حضور در پای صندوق های رای به مفهوم اعتماد به نظام و کارگزاران این کشور است.

به گفته آنها، حضور در انتخاباتی آزاد و به دور از تشویش، اضطراب و درگیری بیانگر حمایت مردم از نظام اسلامی و نیز قدرت بی پایان انقلابی به شمار می رود که از پشتیبانی مردم نشات گرفته است.

یکی از شهروندان دیار الوند به خبرنگار ایرنا گفت: جوانان از بیکاری در رنج هستند و برای بیان این مشکل بزرگ و رساندن آن به گوش مسوولان نیازمند یک نماینده قوی و نخبه اند و از این رو برای انتخاب این فرد در پای صندوق های رای حاضر شده ام.

احسان میرزایی افزود: حضور در انتخابات بر همه تکلیف است و شور و شوق مردم برای مشارکت در رای گیری بیانگر اعتماد مردم به نظام و اقدامات مطلوب انجام شده است.

وی گفت: با الهام و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، اول وقت رای خود را به صندوق ریختیم تا بار دیگر گامی برای بهتر شدن اوضاع کشور و استان برداریم.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در انتخابات که رای خود را در صندوق انداخت اظهار داشت: حضور در انتخابات وظیفه ای همگانی است که باید از میان افراد متخصص و متعهد عده ای را که صلاحیت اخلاقی و تعهد دارند، انتخاب کرده و به مجلس بفرستیم.

امید عبدلی با بیان اینکه نمی توان خطای مسوولان را با تحریم انتخابات مقایسه کرد اظهار داشت: حق هر فردی است تا در انتخاب سرنوشت خود سهیم باشد و این حق در جمهوری اسلامی به ما اعطا شده است.

وی گفت: در همدان تعداد زیادی بیکار وجود دارد که که باید برای اشتغال این جوانان اقدامی موثر و مفید انجام داد و تحقق این امر با انتخاب نماینده ای اصلح و کاردان شتاب بیشتری می گیرد.

یکی از معلمان بازنشته همدانی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتحاد و انسجام موضوع مهمی است که برای آن در پای صندوق های رای حضور یافته ام.

لیلا عبدالهی اظهار کرد: از بین نامزدهای این دوره انتخابات، انتخاب نامزد اصلح، مهمترین اقدامی است که مد نظر داریم تا نامزدی به دور از درگیری های سیاسی و تنش های قومی و مذهبی را راهی مجلس کنیم تا به مشکلات استان رسیدگی کنند.

وی اظهار کرد: اشتباه گذشته را تکرار نمی کنم و انتخابی آگاهانه می کنم و افرادی دارای تخصص بالا و ولایتمدار را انتخاب می کنم تا در آینده حرفی برای گفتن به آیندگان داشته باشم.

یکی از جامعه شناسان نیز در این زمینه به ایرنا گفت: اصل شایسته سالاری و انتخاب نخبگان باید در نقطه توجه مردم باشد تا برای انتخاب خود در آینده اظهار پشیمانی نکنند.

کامران حسنی اظهار داشت: اتحاد نمایندگان شهر و استان می تواند تاثیر چشمگیری در حل و رفع مشکلات همدان داشته باشد که انتخاب خود را بر این ملاک استوار کرده ام.

وی  بیان کرد: دشمنان ترفندهای بسیاری برای ضربه زدن به کشور و استان دارند که اختلاف افکنی و اجازه ندادن به استحکام وحدت ملی از جمله آنها است؛ از این رو باید نمایندگان ما هوشیار بوده و نسبت به این مساله دقت کنند.

لازم به یادآوری است که ۴۴۱ داوطلب برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان نامنویسی کردند که از این تعداد ۱۹۹ تن رد صلاحیت و ۱۰۲ تن انصراف دادند.

۱۴۰ تن در این دوره از رقابت های انتخاباتی برای تکیه زدن به ۹ کرسی نمایندگی مجلس باقی ماند که شامل ۵۵ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان های همدان و فامنین، هشت داوطلب در شهرستان های رزن و درگزین، ۲۲ داوطلب در بهار و کبودراهنگ، هشت داوطلب در اسدآباد، ۱۰ داوطلب در تویسرکان و ۱۴ داوطلب نمایندگی مجلس در نهاوند است.

 ۲۰ هزار نفر کار اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را بر عهده دارند که برای این افراد دوره های آموزشی متعدد برگزار شده است.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.