حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز جمعه در ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران درباره حمایت حوزه علمیه از داوطلبان نمایندگی افزود: در شورای عالی تبلیغ که حوزه های علمیه شامل مسوولان استانی حوزه برادران و خواهران و دیگر مجموعه عضویت دارند مصوب شد که حوزه علمیه نباید به صورت صداقی از کسی حمایت کند.

وی ادامه داد: البته احتمال می رود افرادی از حوزه علمیه از کسی حمایت کنند که این موضوع از منظر حقیقی منعی ندارد اما حوزه علمیه از منظر حقوقی از کسی حمایت نکرده است.
 
امام جمعه همدان گفت: امروز چند فرد به انتخاب مردم به عنوان نماینده از صندوق ها خارج می شوند که این افراد بیش از نامزدهایی که رای نیاوردند مکلف به رعایت اخلاق هستند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اظهار داشت: آنها با دادن وعده و وعید رای مردم را جذب کردند بنابرابن با ورود به خانه ملت باید به وعده خود عمل کرده و مردمی که به آنها اعتماد کردند را فراموش نکنند.

وی افزود: مردم با اعتماد به این افراد به آنها رای دادند بنابراین خواستار پیگیری دغدغه هایشان از جمله در زمینه اشتغال، کشاورزی، گردشگری و دیگر حوزه ها هستند.

امام جمعه همدان با عنوان اینکه رسانه ها وظیفه خود را در زمینه دعوت به حضور به خوبی انجام دهند ابراز امیدواری کرد: یکبار دیگر شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی باشیم.

حجت الاسلام شعبانی موثقی افزود: حضور مردم باعث تقویت جبهه اسلامی و تضعیف دشمن شده هر رای که به صندوق ریخته می شود در راستای ناامیدی و مایوس کردن دشمن حساب می شود.

وی اضافه کرد: دشمن با وجود فشار حداکثری اگر حضور مردم را ببیند پی می برد که راه تعامل با ایران فشار نیست چراکه با فشار به این ملت به هدف خود نمی رسد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: کاهش مشارکت موجب شکل گیری مجلس ضعیف شده و دشمنان این نظام را در دشمنی کردن جری تر کرده بنابراین حداقل نتیجه حضور خنثی شدن توطئه ها است.

وی گفت: انتخاب درست و آگاهانه در سالهای گذشته، نشان داده می توان اهداف جامعه را با قوت و قدرت پیش برد و واقعیت های اجتماعی گذشته نشان می دهد حضور مردم اثر فرهنگی و اجتماعی بالایی داشته است.

۱۴۰ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان برای تکیه زدن به ۹ کرسی با هم رقابت می‌کنند این استان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.