حجت الاسلام جلال مرادی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ناظران علاوه بر دورن شعبه، نظارت بر فعالیت های صورت گرفته در خارج و حوالی شعبه اخذ رای را نیز عهده دار هستند و تخلفات احتمالی را گزارش می کنند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان بیان کرد: در هر یک از شعبه اخذ رای ۲ تا پنج ناظر بر اساس تراکم و میزان مراجعه کنندگان به شعب حضور و بر فرایند انتخابات نظارت دارند.

وی با بیان اینکه ناظرانی که مسوولیت نظارت بر این انتخابات را بر عهده دارند افراد توانمند، با تجربه و کارآزموده هستند یادآوری کرد: برای هر دوره از انتخابات، ناظران ارزیابی و سپس برای آنهایی که تایید می شوند دوره آموزشی در چند نوبت برگزار شده که با نزدیک شدن به انتخابات این دوره ها بیشتر و مستمر می شود.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: ناظران از زمان آغاز فرایند رای گیری بر روند ارائه تعرفه، ممهور شدن تعرقه های رای گیری توسط هیات اجرایی و نظارت، شمارش آرا، تنظیم صورتجلسه و پلمب صندوق اخذ رای نظارت می کنند.

وی بیان کرد: تعرفه های اخذ رای باید هم توسط مجریان و هم ناظران بر فرایند انتخابات ممهور شود و چنانچه تعرفه ها یکی از این مهرها را نداشته باشد رای باطله محسوب می شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: تخلف عمده ای از فرایند انتخابات در این استان گزارش نشده و تنها مواردی در زمینه نصب پوستر در مکان های ممنوعه بوده است.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: نظارت بر چهار انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی و همه پرسی طبق قانون اساسی به شورای نگهبان واگذار شده است.

 ۱۴۰ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای تکیه زدن به ۹ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.