به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن متولی‌زاده ظهر پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه استان همدان در برق‌رسانی به مردم پپیشتاز است، گفت: پوشش برق‌رسانی در کشور ۱۰۰ درصد است.

وی با بیان اینکه روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق در کشور وجود ندارد و این در حالی است که ۱.۲ میلیارد نفر در کره زمین هنوز برق ندارد و دنیا برای رسیدن به این شاخص برای سال ۲۰۵۰ یعنی ۳۰ سال بعد هدف گذاری کرده است به بحران سیل ابتدای سال ۹۸ و بحران برف گیلان طی دو هفته اخیر اشاره کرد و گفت: همکاران صنعت برق پیشتاز خدمت‌رسانی به مردم برای تأمین برق هستند.

متولی زاده با بیان اینکه در برف اخیر استان گیلان با وجود اینکه ۸۵ درصد شبکه برق این استان تحت تأثیر برف سنگین قرار گرفته بود اما با تلاش و حضور به موقع همکاران سریع اقدام شد و به شبکه برگشت در حالی که در اتفاق مشابه در کانادا مردم ۹ روز بدون برق بودند، عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز اقداماتی صورت گرفت و پیک بار تابستان به خوبی مدیریت شد و نه تنها مشکلی نداشتیم بلکه صادرات را ۱۲۰ درصد افزایش دادیم که منجر به افزایش درآمد کشور شد.

وی با اشاره به مدیریت پیک بار تابستان و اجرای طرح‌های تشویقی ادامه داد: امسال ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مردم، صنایع و کشاورزان پرداخت و در مقابل آن ۷ هزار میلیارد تومان در مصرف برق صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت توانیر به بازنشستگی ۸ مدیرعامل در صنعت برق اشاره و با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: در استان همدان افراد توانمند بسیاری وجود دارد و پیرو فراخوان صورت گرفته ۱۸ نفر متقاضی بودند که بر اساس شاخص‌های مشخص شده، شیرزاد جمشیدی به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان، استانی حادثه‌خیز است، گفت: بحث کابل خودنگهدار، اتوماسیون و حفظ و نگهداری شبکه‌ها و پیک بار از جمله مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

برگزاری ۳۵ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی برای کارکنان

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد این شرکت و وجود ۷۵۰ هزار مشترک برق در استان همدان اظهار داشت: تلفات برق استان همدان تا پایان دی ماه سال جاری ۱۰.۷۹ درصد بود که امید است تا پایان سال به شاخص ۱۰ درصد برسیم.

محمدمهدی شهیدی با بیان اینکه پیک بار امسال ۶۹۴ مگاوات بود، گفت: نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش پیک را داشتیم و با مدیریت انجام شده خاموشی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: ظرفیت ما نسبت به پیک ۲ هزار و ۳۰۰ مگاولت آمپر و ۳ برابر ظرفیت پیک ما است که این امر ظرفیت‌سازی بخش توزیع و حائز اهمیت است.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه درصد پرداخت غیرحضوری ۹۹ درصد و نصب کنتورهای چند منظوره ۵۹ درصد است، تصریح کرد: در بحث GIS نیز بخش فشار ضعیف و مشترکین باقی مانده بود که با اقدامی که طی دو سال اخیر انجام شد و با جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات تا پایان سال جاری؛ بخش GIS نیز آماده بهره‌برداری است.

وی یادآور شد: در بحث آموزش و مهارت نیز کارکنان این شرکت سال گذشته ۲۵ هزار نفر ساعت و امسال ۳۵ هزار نفر ساعت آموزش دیده‌اند که اقدام خوب و تحولی در بخش آموزش نیروی انسانی است.

شهیدی با بیان اینکه در مصرف انرژی عمده مصرف استان همدان در بخش کشاورزی است، افزود: با توجه به این امر در بحث کاهش پیک بر مشترکین کشاورزی متمرکز شدیم و اقداماتی از قبیل تجهیز انشعاب بخشی از کشاورزان به تابلوهای قطع خودکار، کنترل بار سرمایشی ادارات با همکاری استانداری، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تبلیغات محیطی و اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در کاهش تلفات نیز سیر نزولی داریم، ادامه داد: از اقدامات حائز اهمیت در این بحث، پروژه کاهش تلفات برق شهرستان ملایر بود که ۳.۵ میلیارد تومان از وجوه اداره شده و ۱.۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی هزینه کردیم و امید است تلفات این شهرستان که ۱۷ درصد بود به شاخص استانی نزدیک شود.

اصلاح فیدرهای بحرانی شهرستان ملایر

شهیدی اظهار داشت: همچنین اصلاح فیدرهای بحرانی شهرستان ملایر از دیگر اقدامات است که ۷ هفت فیدر از ۱۷ فیدر بحرانی ملایر اصلاح شده و مابقی نیز در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این آئین با بیان اینکه انتخابات مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری دینی است، اظهار داشت: ما انقلاب کردیم که مردم سالاری دینی داشته باشیم.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه پایه نظام بر اساس رأی مردم استوار است، گفت: امید است مشارکت و حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: همواره در شاخص‌های استان وزارت نیرو و مجموعه صنعت بر و آب جزو بهترین‌ها بودند و تعامل خوبی نیز دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به توجه وزارت نیرو به نظام شایسته‌سالاری تصریح کرد: کسی که توانمندی بالایی داشته باشد به عنوان مدیر انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی صنعت آب و برق استان گفت: وجود شورای انسجام بخشی در این صنعت به عنوان نقطه قوت خوبی اس ت که از بهره‌وری مدیریت شکل می‌گیرد.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و خدمات محمدمهدی شهیدی، شیرزاد جمشیدی به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.