به گزارش خبرنگار مهر، سیدناصر محمودی بعدازظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌های صورت گرفته و تلاش‌های استکبار جهانی برای جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور ایران میزان سرمایه گذاری و جلب سرمایه گذار در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: خوشبختانه تحریم‌ها اثرگذار نبوده و با توجه به منابع درآمدی دولت که از مالیات تأمین می‌شود درآمد و مدیریت هزینه در کشور خود بوده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان سازمان سرمایه‌گذاری متولی جذب سرمایه گذار است، گفت: طی دو دولت گذشته ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان همدان صورت گرفته است.

محمودی با بیان اینکه از این میزان ۹۵ میلیون دلار جذب شده و ۲۴ میلیون دلار در حال طی فرآیند برای جذب سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: مجموع سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای یک هزار و ۵۵۴ نفر اشتغال به همراه دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان به تفکیک به طرح‌ها اشاره کرد و گفت: طرح سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده ۹ مورد؛ طرح سرمایه گذاری خارجی در دست پیگیری یک مورد و طرح سرمایه گذاری خارجی در دست پیگیری که نیازمند تمدید است نیز ۲ مورد در استان همدان وجود دارد که در مجموع ۱۲ طرح را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان ۷ نیروگاه خورشیدی با توان ۵۱ مگاوات فعال است، گفت: جلساتی با سرمایه‌گذارانی از کشورهای اندونزی اتریش و اعضای سازمان جهانی گردشگری انجام و مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری در استان همدان صورت گرفته است.

محمودی از برگزاری ستاد سرمایه‌گذاری با محوریت استاندار همدان خبر داد و با بیان اینکه ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان شناسایی شده و در چند بخش تقسیم شده است، گفت: از این تعداد ۲۴ فرصت در اولویت است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی از جمله ترکیه و آلمان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت صورت گرفته است، ادامه داد: با سرمایه گذارانی از کشور ترکیه برای ایجاد باغ ویلاها مذاکرات لازم صورت گرفته و توافقات اولیه آن با شهرداری انجام شده است به طوری که ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از تدوین کتابچه فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان خبر داد و با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در ستاد درآمد استان همدان شناسایی شد که مشغول بررسی پرونده‌ها هستیم، گفت: با این اقدام به دنبال آنیم تا فشار به اقشار کم درآمد کمتر شود و افرادی که باید مالیات پرداخت کنند شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه در مولد سازی دارایی‌های دولت شناسایی اموال مازاد بر نیاز در دستور کار است، گفت: سال جاری درآمدهای استان همدان ۸۶۶ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۸ درصد مربوط به دستگاه‌های اجرایی و مابقی مالیاتی است و از ۷۲۰ میلیارد تومانی که مالیاتی است ۹۰ درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.