فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از نظر قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی در تفویض اختیارات محدودیتهایی دارد.
وی بدون ذکر نام استانهای مورد اشاره، ادامه داد: با این حال برای شش استانی که شرایط بهتری در جذب سرمایه گذاری خارجی دارند شرایطی فراهم می شود که با کمترین توقف بتوانند مجوزهای قانونی را به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی صادر کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشرفته ترین قوانین و مقررات را در حوزه سرمایه گذاران خارجی دارد لذا در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: تا پایان پارسال 12.7 میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور جذب شد و براساس آخرین آمار این میزان در سال 1397 حدود 3.2 میلیارد دلار است. باید مشکلات را در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی شناسایی و رفع کنیم تا سرعت جلب و جذب سرمایه ها افزایش یابد.
دژپسند ادامه داد: رونق اقتصادی می تواند در دو بخش اثرگذار باشد. بخش نخست از طریق کنترل تورم و دیگری از طریق رشد اقتصادی است. دولت یازدهم اقتصاد کشور را در شرایطی تحویل گرفت که نرخ تورم در حال رسیدن به 40 درصد بود اما همان ابتدا دولت موفق شد این نرخ را در حد 32 درصد کنترل کند و بعد از آن این نرخ را به تک رقمی نیز برساند.
وی گفت: اقتصاد ایران در ابتدای کار دولت یازدهم با رشد منفی هفت درصد روبرو بود اما هم اینک شرایطی بوجود آمد که رشد اقتصادی در کشور به دو رقم نیز رسید. به واسطه اینکه عمق مشکلات قبلی زیاد بوده هم اینک اقتصاد کشور وضعیت خوبی ندارد و مردم با مشکل مواجه هستند لذا دولت تلاش خود را بیشتر کرده تا روند بهبود شرایط اقتصادی را سرعت بخشد و به اهداف مدنظر برسد.
نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی در حاشیه 'نمایشگاه بورس، بانک بیمه و رفتارهای اقتصادی' با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، سرپرست سازمان سرمایه گذاری این وزارتخانه، هیاتهای تجاری از افغانستان، عراق ترکیه و پاکستان و نیز فعالان بخشهای دولتی و خصوصی ایران برگزار شد. این نمایشگاه از 16 تا 19 بهمن در مشهد ادامه دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.