به همین منظور سید سعید شاهرخی استاندار همدان روز چهارشنبه در بازدید از این شرکت در جریان روند تولید آن قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت کیان کُرد در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از تابستان سال گذشته این شرکت به دلیل مشکلات مالی و سرمایه در گردش تعطیل شد.

حمید حمیدی‌یگانه افزود: با پیگیری مکرر مسوولان استانی و شهرستانی از ماه گذشته این واحد تولیدی دوباره به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر ۱۰۵ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با اخذ سرمایه در گردش میزان تولید و اشتغال این واحد بزرگ تولیدی را افزایش دهیم و تا یکسال آینده به ظرفیت حداکثری برسیم.

مدیرعامل شرکت کیان کُرد مشکل اصلی این شرکت را سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: در همین رابطه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواست کرده‌ایم که امیدواریم این رقم تصویب و بتوانیم مصوبه آن را از بانک صنعت و معدن بگیریم.

حمیدی‌یگانه با بیان اینکه مصوبه‌های لازم را از ستاد تسهیل استان گرفته‌ایم ابراز امیدواری کرد: تا شنبه هفته آینده بتوانیم سرمایه در گردش را از بانک بگیریم و با تهیه مواد اولیه و تزریق آن به مجموعه، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مسوولان استان و شهرستان و بانک همکاری لازم را با شرکت دارند و مصوبات لازم را به ما داده‌اند تا بتوانیم تولید را به حداکثر لازم برسانیم.

مدیرعامل شرکت کیان کُرد بیان کرد: نوع تولیدات این شرکت آغشته‌سازی منسوج استخوان‌بندی تایر با ظرفیت سالانه هشت هزار و ۸۰۰ تن و پارچه‌های لایی لاستیک اتومبیل با ظرفیت پنج هزار و ۱۰۰ تن است.

حمیدی‌یگانه گفت: این شرکت در دهه ۱۳۷۰ در زمینی به ۳۶۰ هزار مترمربع با زیربنای ۳۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شد که اشتغال اسمی آن ۲۵۱ نفر بود.

وی بازدید استاندار همدان از این واحد بزرگ تولیدی را مطلوب خواند و یادآور شد: طرح توسعه شرکت را نیز در دست اقدام داریم.

شرکت کیان کرد به دلیل اختلافی که بین سهامدار عمده این شرکت با بانک سرمایه ایجاد شد، نام سرمایه‌گذار کیان کُرد به عنوان بدهکار بانکی ثبت و در لیست سیاه بانک مرکزی قرار گرفت و موجب شد سرمایه‌گذار کیان کُرد نتواند برای تولید و تکمیل این واحد صنعتی از بانک تسهیلات اخذ کند و در عین ناباوری افزون بر ۳۰۰ کارگر این شرکت از کار بیکار شدند و از تیر سال گذشته تا امسال این واحد بزرگ صنعتی از نفس افتاد.

کیان‌کُرد ملایر به عنوان نخستین شرکت تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی تایر در ایران است و در ۲۲ کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.