محمدرضا عدالتخواه دوشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر همدان گفت: قیامی که برای خدا است حد و مرزی ندارد و امید می رود زمینه و مقدمه ای برای ظهور امام زمان (عج) شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی الهی است بنابراین اقدام ها و فعالیت هایی که در این انقلاب صورت می گیرد جنبه عبادی دارد.

رییس کل دادگستری همدان اظهار داشت: سالهاست که انقلاب اسلامی صادر شده و یکی از الگوهای آن شکل گیری بسیج مردمی حشد الشعبی است.

وی بیان کرد: بسیج یکی از الهاماتی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آغازین روزهای پیروزی انقلاب آن را تشکیل داد و این نیروی مردمی از ارکان موفقیت نظام اسلامی است.

عدالتخواه با بیان اینکه آمریکای جهانخوار با از دست دادن پایگاه خود در ایران روز به روز دشمنی هایش با این ملت را بیشتر کرد گفت: دولت آمریکا دنبال فریب است و خود را دوست ایرانی ها معرفی می کند در حالیکه بزرگترین جنایت ها را علیه ایران انجام داده و با طرح دوستی دنبال فتنه و نفوذ است.

وی افزود: آمریکا با ۲۰ تریلون دلار بدهکاری از ۲۳۰ سال پیش تاکنون بدهکار ترین کشور در جهان به شمار می رود اما با دوشیدن کشورها علیه مسلمانان توطئه کرده و برای چپاول منابع، گروهک های تروریستی نظیر داعش را راه اندازی می کند.

رییس کل دادگستری همدان در ادامه از تشکیل کمیته «مصلحین» در بیش از یک هزار مسجد همدان خبر داد و گفت: چندی پیش در یکی از استانها ۲ تن به علت رعایت نکردن نوبت سوختگیری در پمپ بنزین با یکدیگر درگیر شده که یکی از آنها به قتل می رسد و قاتل هم قصاص می شود.

عدالتخواه ادامه داد: چنانچه کسی در پمپ بنزین بین این ۲  فرد صلح ایجاد می کرد این قتل رخ نمی داد بنابراین باید فرهنگ منحط غربی مبنی بر بی تفاوتی نسبت به مسائل پیرامونی و عنوان «به من چه» و «به تو چه» را کنار گذاشت چراکه همه مشکلات افراد به مردم ارتباط دارد.

وی افزود: هر چند سازمان هایی مثل پلیس و دادگستری برای برخورد و ایجاد مصالحه دایر شدند کار خود را انجام می دهند ولی این نهادها کافی نیستند بلکه مردم هم در صورت مشاهده اختلاف بین افراد باید نسبت به رفع مشکل ورود کنند.

رییس کل دادگستری همدان بیان کرد: ستاد «تالیف قلوب» در همدان تشکیل شده و یکی از کمیته های زیر مجموعه آن «مصلحین» است که مسئولیت این کمیته با امام جماعت، دبیری با بسیج مسجد و اعضای آن افراد بانفوذ به تعداد نامحدود است.

عدالتخواه تاکید کرد: اعضای این کمیته نباید دنبال پرونده سازی و ثبت و ضبط باشند چراکه هدف از شکل گیری کمیته مصلحین در مساجد تنها ایجاد صلح و سازش بین افراد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.