سرهنگ رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال افزایش سرقت قطعات و محتویات خودرو در سطح شهر همدان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان همدان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان ضمن حضور در محل‌های سرقت، بازدید میدانی به کارگیری شگردهای اطلاعاتی و پلیسی، همچنین بازبینی دوربین‌های مدار بسته محل‌های سرقت، متهمان را شناسایی و در ۴ عملیات همزمان و غافلگیرانه، ۶ سارق و ۳ خریداران اموال مسروقه را دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها و تحقیقات فنی به ۴۳ فقره سرقت داخل خودرو و یک فقره سرقت خودرو اعتراف کردند و اظهار داشتند که برای تأمین مواد مخدر مصرفی خود، شبانه اقدام به سرقت کرده و اموال سرقتی را از طریق، ۳ نفر خریدار مال مسروقه به فروش می‌رساندند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: در بازرسی از مغازه‌های خریداران اموال مسروقه، تعدادی ضبط و پخش، باند و ساب کشف و با راهنمایی سارقان، تمام محل‌های سرقت بازسازی و مالباختگان شناسایی و هر ۹ متهم با قرار صادره مناسب روانه زندان شدند.

وی از فعالیت سامانه «نما» خبر داد و با بیان اینکه سامانه «نما» نرم ابزاری برای ثبت مشخصات و شماره سریال کالای مسروقه است که به وسیله آن مالباختگان می‌توانند به صورت مجازی کالاهای کشف را رصد کنند، گفت: مالباختگان برای شناسایی اموال سرقت شده خود به سامانه نما مراجعه کنند.

مالباختگان تا پیش از این راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.