سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در سال جاری موضوع بیمه تامین اجتماعی یکی از مشکلات ریشه ای، چالش های مهم و گلایه های تولیدکنندگان است.

وی اضافه کرد: زحمات این نهاد را نفی نمی کنیم اما سطح توقعات ما با توجه به حجم بالای مشکلات و گرفتاری های صنعتگران فراتر از رسیدگی های روزمره است.

استاندار همدان از تامین اجتماعی برای پشتیبانی و تسهیل امورات مربوط به تولیدکنندگان تضمین خواست و خاطرنشان کرد: برخی از بخشنامه ها و قوانین این سازمان بخش خصوصی را سردرگم کرده که نیاز به توجه ویژه دارد.

شاهرخی گفت: بعضی از دستورالعمل ها و مقررات تامین اجتماعی در سطوح مدیریتی دچار مغایرت هایی است که در هنگام اجرا برداشت های متفاوتی از آن شده و مشکلات عدیده ای برای تولیدکنندگان استان به وجودآورده است.

به گفته وی باید نگاه تعامل و همکاری در تمام بخش های سازمان تامین اجتماعی استان فراگیر شود تا بخش خصوصی بتواند بدون نگرانی و دغدغه به وظیفه اشتغال و تولید بپردازد.

استاندار همدان خواستار اشرافیت تمام نیروهای ستادی به سیاست حمایت و پشتیبانی از تولید شد و خاطرنشان کرد: سختگیری و  سهل انگاری از عملکرد تامین اجتماعی در برخورد با صنعتگران حذف شود و رویکرد مدارا و دلسوزی جایگزین شود.

شاهرخی پس از توصیه به تامین اجتماعی هشداری جدی به بانک های خصوصی استان دارد و گفت: برخی از این بانک ها تبدیل به بنگاه شده و نیازمند بازنگری در این رویکرد است.

وی  افزود: بخش زیادی از سپرده های مردم در  اختیار این بانکها است که تاکنون سودی برای استان نداشته و پیش از این هم از عملکرد آنها ابراز نارضایتی کردیم اما شرایط تغییر نکرد.

استاندار همدان از بانک های خصوصی خواست سرمایه های مردمی در بخش تولید و اشتغال سرمایه گذاری شود تا اقتصاد این منطقه از داشته ها و توانمندی های بومی تقویت شود.

نقش ضعیف گردشگری در اشتغال و تولید نیز مورد دیگری بود که نماینده عالی دولت در استان از آن دلخور بود و به تغییر و تحول در این زمینه تاکید فراوان کرد.

به گفته شاهرخی توسعه گردشگری  اولویت نخست همدان است و عملکرد بانک ها و صنایع دستی و گردشگری استان درباره رونق اشتغال و توسعه اقتصادی قابل قبول نیست.

وی یادآوری کرد: بخش عمده ای از بار اشتغال و تولید استان به روی شانه های کشاورزی و صنعت است و گردشگری هم باید پابه پای این دو بکوشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.