همسر شهید اسلامیان در این آیین گفت: تقارن شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با سالروز شهادت سردار سعید اسلامیان که ۳۱ سال پیش به خاطر ارادت به حضرت زهرا(س) جام شهادت را نوشید اتفاقی نیست.

زهرا ترابی افزود: شهدا همچون شمعی محافل و مسیر ما را روشن کرده و درخشش نور آنها برای ما قابل مشاهده است. 

وی بیان کرد: شهدا همچون آهن ربا اقشار مختلف را جلب و جذب خود کردند که امید می رود همه افراد در مسیر شهدا گام بردارند چرا که عاقبت به خیری افراد در صورت پیمودن این مسیر است.

همسر شهید اسلامیان با بیان اینکه شهدا شاهد و ناظر بر تمامی اعمال ما هستند گفت: این شهید شجاعانه و خالصانه در تمامی عرصه ها نبرد کرد و او تابع محض ولایت بود. 

ترابی خاطر نشان کرد: شهید اسلامیان از ابتدا تا انتهای جنگ از نبرد دست برنداشت و از ویژگی های او وفاداری، صداقت و بی ریا همچون دیگر شهدا بود. 

وی اظهار داشت: پس از مجروح و بستری شدن او در مرکز درمانی، پرسنل بیمارستان از صبوری او به وجد آمده بودند و همواره تبسم بر لب داشت. 

همسر شهید اسلامیان با تاکید بر اینکه این اسطوره ها را نباید فراموش کرد پیشنهاد داد: هر کس از هر قشر به یک شهید اقتدا کرده و در مسیر او حرکت کند.   

ترابی گفت: شهید اسلامیان در سن ۱۶ سالگی به همراه برادرش توسط ساواک دستگیر شد و او از نوجوانی به مبارزه با رژیم ستم شاهی پرداخت و در دفاع مقدس نیز در کنار همرزمش شهید چمران در متطقه سوسنگرد خدمت کرد. 

وی با عنوان اینکه قلل مرتفع کردستان رشادت های شهید اسلامیان را فراموش نمی کند گفت: با وجود اینکه در جریان جنگ تحمیلی به تازگی به همراه خانواده در غرب کشور مستقر شده بود بعد از اینکه فرمان آمد در جنوب به شما نیاز است بی درنگ به خرمشهر عزیمت کرد. 

همسر شهید اسلامیان در ادامه به قرائت وصیت نامه این شهید پرداخت. 

سردار شهید اسلامیان، قائم مقام لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) بعد از جنگ از سوی ستاد کل نیروهای مسلح دعوت به کار شد او در ۱۷ دی ۶۷ همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) بعد از سال ها مجاهدت، تلاش و مبارزه، در حال بازگشت از ماموریت از مناطق مرزی به تهران در حادثه ای به شهادت رسید.  

در این آیین از همسر و فرزندان شهید اسلامیان تجلیل شد؛ خانواده اسلامیان سه شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.