سردار بخشعلی کامرانی صالح روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی برای خبرنگاران همدان اظهار داشت: آمریکا دنبال مدیریت خاورمیانه با سبک خودش بود اما سردار سلیمانی با اشرافیت کامل، اطلاعات این دسیسه را به پوتین رییس جمهوری روسیه نیز اطلاع داد و این کشور را با ایران در مساله سوریه همراه کرد.

وی اضافه کرد: به گفته «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر موقت عراق شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» برای انتقال پیامی در بغداد حضور یافته بود، که این امر موید قدرت این سردار سرافراز و نفوذ آن در دیگر کشورها است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: پس از ده ها سال دولت عراق شاید نمی توانست طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کند یا طرح سه فوریتی در مجلس ایران تصویب شود اما شهادت سردار سلیمانی این بستر را مهیا کرد.

سردار کامرانی صالح گفت: ابعاد خدمات این شهید والامقام برای جامعه بشریت مشخص نیست و تنها تاکنون یک هزارم آن عیان شده است یعنی ابعاد آن آنقدر وسیع است که استکبار بعد از چندین سال وارد عمل شده و ناجوانمردانه او را در کشوری که به صورت رسمی دعوت کرده، به شهادت می رساند.

وی بیان کرد: شهید سپهبد سلیمانی نه تنها در حوزه نظامی بلکه در عرصه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و دیگر حوزه ها نیز  اثرگذار بود و دشمن می دانست که این شهید راهبردهایی که نظام اسلامی می خواهد پیاده کند را تبدیل به تاکتیک می کند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: تا چندی قبل اگر به تبدیل شدن شبکه های اجتماعی به ابزار جاسوسی دشمن اشاره می شد شاید افراد قبول نمی کردند ولی پس از شهادت سردار سلیمانی مشخص شد که آنها حتی تحمل عکس، پیام شهید سلیمانی و ابراز احساسات هنرمندان و مردم را ندارند.

سردار کامرانی صالح اضافه کرد: استکبار جهانی با زیر پاگذاشتن همه قوانین جهان سردار سلیمانی را در عراق به شهادت رساند و میلیون ها تن از مردم در آیین تشییع این شهید شرکت کردند اما باید بدانیم که در صورت بی توجهی، دشمنان افکار ملت ایران را در شبکه های اجتماعی ترور می کنند. 

وی تاکید کرد: دست خبیث استکبار تنها به خون شهید سلیمانی آغشته نیست بلکه در فضای فرهنگی و شبکه های اجتماعی هم اقدام به ترور افکار کرده بنابراین رسانه ها نقش مهمی در انعکاس کارکرد و ماهیت فضای مجازی و آسیب ها و تهدیدها دارند.

فرمانده انتظامی استان همدان از خبرنگاران خواست به شکل جذاب، منطقی و هنرمندانه آسیب های شبکه های اجتماعی و نحوه صحیح استنفاده از این شبکه ها را به جامعه منتقل کرده و عنوان کنند که مدیریت این شبکه ها به دست دشمن است.

دست منافقان در ناآرامی های آبان آشکار شد 

سردار کامرانی صالح یادآوری کرد: ۲۵ آبان ماه سالجاری پس از افزایش نرخ بنزین و فتنه هایی که پس از آن رخ داد، مردم با شناخت ماهیت این افراد پس از ۴۸ ساعت، خط خود را از آشوبگران جدا کردند.

وی یادآوری کرد: در یک سناریو پنج خانم اقدام به خاموش کردن وسایل نقلیه روبروی پمپ بنزین منطقه قاسم آباد شهر همدان کردند که با هوشیاری دیگر رانندگان و همراهی نکردن با آنها و حضور به موقع پلیس این افراد شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: پس از بررسی های دقیق اطلاعاتی مشخص شد که منافقان در ظاهر دوست این افراد را اغفال و تشویق به این کار کرده اند.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: همچنین افراد با تجمع در میدان اصلی شهر همدان اقدام به سردادن شعارهایی کردند که پلیس بی درنگ لیدرهای آنها که کوله پشتی داشته یا ماسک به صورت زده بودند را شناسایی کرد. 

وی با عنوان اینکه بعد از بررسی وضعیت این افراد مشخص شد که آنها در دام منافقان گرفتار شدند اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، دشمن از هر حربه برای کاهش مشارکت، ایجاد نفاق و اختلاف در انتخابات بهره می گیرد.

پیشگیری از بروز ۷۰ درصد جرائم با آگاه سازی 

سردار کامرانی طالح گفت: اطلاعات با سرعت در جهان در حال گسترش است و نیاز به آگاهی از این اطلاعات جدید ضروری است بنابراین رسالت خبرنگاران آگاه سازی و اطلاع رسانی در بخش های مختلف است.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: برای اطلاع رسانی دقیق باید ابتدا خبرنگاران در زمینه های مختلف آگاهی داشته باشند چراکه قشر عظیمی از جامعه نگاهشان به جامعه رسانه است.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: امروزه استعمال مواد مخدر یکی از آسیب های جدی است و باید در زمینه پیش سازها، انواع موادمخدر، شیوه و شگردها برای جذب افراد به مصرف مواد افیونی در مقاطع و سطوح مختلف اطلاع رسانی شود.

وی یادآوری کرد: امروزه از مواد نیروزا به عنوان یکی از مواد مخدر یاد می شود در حالیکه مواد نیروزا به مدت پنج سال آزادانه در باشگاه های ورزشی استفاده می شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.