سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست بررسی وضعیت گلخانه های استان همدان افزود: البته با هدف گذاری دولت برای حمایت از سرمایه گذاران این بخش، طی سال های اخیر اتفاق های خوبی در این بخش افتاده است.

استاندار همدان اضافه کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این بخش می توان به آماده سازی بیش از ۷۰ هکتار از گلخانه ها و شهرک های گلخانه ای همدان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در حوزه گلخانه ای است چرا که یکی از راه های حفظ و توسعه کشاورزی در شرایط کم آبی تقویت این حوزه است.

شاهرخی گفت: بر اساس سند راهبردی توسعه همدان باید در سه سال آینده ۲۱۰ هکتار گلخانه در این استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان است اظهار داشت: بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید با برنامه و تلاش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

شاهرخی اظهار داشت: بخش کشاورزی با تولید محصولات راهبردی می‌تواند در حفظ نظام نقش اساسی ایفا کند. 

وی با بیان اینکه پرونده ایجاد گلخانه ها باید هرچه زودتر در بانک ها تعیین تکلیف شود گفت: شرایط واگذاری تسهیلات برای متقاضیان این حوزه باید هرچه سریعتر فراهم شود.

تعهد ایجاد ۷۰ هکتار گلخانه در همدان

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در این جلسه گفت: تعهد احداث گلخانه در این استان در سال جاری ۷۰ هکتار است که عملیات اجرایی ۳۵ هکتار آن انجام شده است و حدود ۵۵ هکتار نیز برای عقد قرارداد در بانک های عامل استان وجود دارد.

 منصور رضوانی جلال افزود: تا پایان سال گذشته سطح گلخانه‌های استان همدان ۱۰۷ هکتار بود که برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ سال گذشته به طور میانگین سالانه شش هکتار گلخانه در این استان ایجاد شده است، یادآور شد: با اضافه شدن ۷۰ هکتار سطح گلخانه‌های استان در سال جاری، سطح کلخانه های استان به حدود ۱۷۷ هکتار خواهد رسید که برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۷ تولیدات گلخانه‌ای استان همدان ۳۷ هزار تن بود، خاطرنشان کرد: با ایجاد ظرفیت جدید گلخانه‌ای در استان میزان تولید محصولات گلخانه‌ای به ۶۷ هزار تن می رسد. 

گفتنی است استان همدان با مساحت یک‌ میلیون و ۹۴۹ هزار هکتار دارای ۳۹ تا ۴۰ درصد کاربری بخش کشاورزی است و در بخش زراعی سه میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول تولید می کند.

مجموع کل تولیدات سالانه محصولات زراعی، باغی و دامی استان همدان چهار میلیون و ۷۵۹ هزار تن است که در بخش باغی ۷۳۶ هزار تن و در بخش دام ۴۷۰ هزار تن محصول تولید می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان همدان سالانه معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.