محمدحسن باقری‌شکیب روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در برخی از ساعات افزایش ابر، همراه با بارش باران، ریزش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه، بارش باران و ریزش برف را به دنبال دارد، اظهار داشت: انتظار بارش‌های قوی از این سامانه نداریم و اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

باقری‌شکیب با بیان اینکه روز جمعه سرعت وزش باد بیشتر می‌شود، عنوان کرد: در پی فعالیت این سامانه، از میزان آلودگی هوای همدان کاسته می‌شود و دمای هوای بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های این سامانه در شهرهای جنوبی و غربی همدان بیشتر است، ادامه داد: روز شنبه با خروج این سامانه، آسمان همدان آفتابی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال فعالیت این سامانه، دمای شبانه بیشتر نقاط استان تا روز شنبه بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش و از روز یکشنبه کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و بهار با پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری‌شکیب اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وارونگی دمای هوای همدان در هفته جاری، موجب افزایش شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI)  و آلودگی هوای این شهر شده بود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.