حجت السلام علیرضا پناهیان که روز سه شنبه در همایش بزرگ خانواده و مدرسه در همدان سخن می گفت، به تاثیر کلام و گفتار مادران در خانواده تاکید کرد و افزود: بدزبانی زنان به ویژه منفی گویی آنها آثار مخربی بر تربیت فرزندان و همچنین همسران آنها دارد.

وی هر گونه گفتار و کلام منفی والدین به ویژه مادران در حضور کودکان را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: مادران از درد و رنج های خود برای فرزندانشان سخن نگویند و یاس و ناامیدی را به کودکان خود منتقل نکنند، زیرا این نکات منفی همچون لکه های سیاه در ذهن کودک تا جوانی باقی می ماند.

پناهیان با اشاره به اینکه آینده ایران در دست همین کودکان است گفت: بی تردید آینده خوب و آباد در گرو فرزندان قوی و با استعداد است و این مهم نیازمند ذخیره سازی انرژی در دوران طفولیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه پوشش مناسب و خوش کلامی را لازمه زنان ایرانی دانست و گفت: مقوله حجاب در برابر اهمیت مسئله کلام و گفتار نیکو، موضوعی دست چندم محسوب می شود.

وی از مادران خواست: منبع قدرت و انرژی برای کودکانشان باشند به ویژه پسران که در آینده بار اقتصاد خانواده بر دوش آنهاست و باید مقاوم و محکم پرورش یابند.

حجت السلام پناهیان ریشه بسیاری از طلاق ها در بین زوج های جوان را ضعف شخصیتی نشات گرفته از کودکی دانست و گفت: حتی اگر اینگونه زوج ها کارشان به طلاق منجر نشود همواره با کدورت زندگی کرده و از باهم بودن لذت نمی برند.

مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به پرداختن دین اسلام به صورت تخصصی به موضوع تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: اگر در خانه و مدرسه مبانی دینی الگوی تعلیم و تربیت باشد، آینده سازانی مفید و باارزش پروش داده ایم.

حجت السلام پناهیان علاوه بر تبیین نقش اثرگذار خانه و مدرسه در پرورش نسل قوی و امیدوار، گفت: دوران مظلومیت ایران تمام شده اما هنوز در سرودها و اشعار رسانه ملی تیرگی و ناامیدی القا می شود که باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، همایش بزرگ خانواده و مدرسه، به همت موسسه فرهنگی و هنری شهید محراب آیت الله مدنی در همدان برگزار شد و جمعی زیادی از پدر و مادرها و معلمان مدارس مخاطب این برنامه بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.