محسن ترکاشوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی بخش دولتی و بخش خصوصی در ملایر تا سال ۱۴۰۴ بر اساس شاخص‌های کشوری تعریف شده و با تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرساز «حاج حسن توکلی»به این هدف در بخش دولتی می‌رسیم.

وی افزود: ظرفیت بیش از ۱۰۰ تخت بیمارستانی در بخش خصوصی نیز تا سال ۱۴۰۴ در این شهرستان دیده شده است که اوقاف و امور خیریه ملایر در راستای اجرای نیت واقف خواستار اجرای این طرح است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: اوقاف و امور خیریه این شهرستان در صدد احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی خصوصی است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان مجوز احداث این بیمارستان صادر شده است.

ترکاشوند ادامه داد: با احداث این بیمارستان اهداف ما در تکمیل ظرفیت تعداد تخت‌های بیمارستانی در بخش خصوصی تا سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین تجهیزات بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرساز گوراب نیازمند کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم گفت: با تکمیل این بیمارستان‌ها فضای خوبی در شهرستان ایجاد می‌شود که تا چند سال آینده نیاز به تخت بیمارستانی در ملایر مرتفع خواهد شد.

هزینه‌کرد ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر

مدیر پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرساز ملایر نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان توسط خیر ملایری «حاج حسن توکلی» در روستای گوراب به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۴ هزار مترمربع در حال ساخت است.

هادی اسدی گفت: خیّر ملایری تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه کرده است و تا تکمیل نهایی ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه می‌کند.

وی پیشرفت فیزیکی این بیمارستان را حدود ۶۰ درصد و زمان اتمام کل این طرح را سه سال آینده عنوان کرد.

ناظر و طراح بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرساز ملایر بیان کرد: برای بیمارستان اعصاب و روان و سوانح و سوختگی خیرساز ۱۱۵ تخت پیش‌بینی شده که ۹۶ تخت آن مصوب شده است.

اسدی با اشاره به احداث این بیمارستان در چهار طبقه گفت: طبقه زیرزمین این بیمارستان شامل فیزیوتراپی، رادیولوژی، آزمایشگاه، استریل، رخت شورخانه، سالن غذا خوری و آشپزخانه، بانک کشت اعضا و سردخانه است. 

وی طبقه هم کف بیمارستان را شامل لاوی، اورژانس، درمانگاه، روان پزشکی و داروخانه عنوان و بیان کرد: در طبقه اول نیز بخش‌های جراحی سوختگی و اتاق عمل، درمانگاه سوختگی و لاوی پیش‌بینی شده است.

مدیر پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیرساز ملایر طبقه دوم و سوم را شامل لاوی، بستری، جراحی، سوختگی زنان و کودکان و طبقه چهارم را شامل بخش‌های آی.سی.یو سوختگی و بستری سوختگی عنوان کرد.

اسدی ادامه داد: علاوه بر ساختمان بیمارستان با چهار طبقه، ساختمان مجزایی نیز برای بستری بیماران روانی پیش‌بینی شده و در دست احداث است.

ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی با حدود ۴۰۰ تخت فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.