پانته‌آ رنجبران روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن همدان، افزود: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ متقاضی از این استان در سامانه ملی طرح یاد شده ثبت‌نام کردند که نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها واجد شرایط نیستند و از فهرست متقاضیان این طرح حذف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این افراد شرایط چهارگانه ثبت‌نام را رعایت نکرده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از ثبت‌نام کنندگان شرایط ثبت‌نام را مطالعه نکردند و با ثبت‌نام در این سامانه حق متقاضیان واجد شرایط را ضایع کرده‌اند.

رنجبران با بیان اینکه مرحله دوم این طرح به زودی آغاز می‌شود، عنوان کرد: متقاضیان این طرح توجه داشته باشند، متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه کارشناسان، ۳۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان مسکن در همدان، بند سبز بودن فرم «ج» را رعایت نکرده‌اند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه‌وشهرسازی همدان بیان کرد: بسیاری از افرادی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند و از این موضوع نگران هستند نیز ممکن است شرایط ثبت‌نام در این طرح را نداشته باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان و همسران ثبت‌نام‌کنندگان دقت کنند برای برخورداری از مزیت‌های طرح باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین سال ١٣٨۴ به بعد باشند.

رنجبران افزود: در مجموع ما برای ساخت سه هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی در استان برنامه‌ریزی کردیم که در صورت اختصاص زمین، این آمار افزایش می‌یابد.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم همدان نزدیک به ۹ هزار واحد است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.