مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری بیان کرد: با وجود اعتقاد بر تاثیر عملی کردن پژوهش‌ها در رشد و توسعه کشور اما کمتر دنبال تحقق این موضوع بوده ایم.

وی ظرفیت دانشگاه‌ها برای کاربردی کردن ایده‌ها را موثر دانست و گفت: می‌توان از ظرفیت اساتید برجسته و دانشجویان برای رفع مشکلات جامعه بهره گرفت.

آزادبخت اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و موثر برای رفع مشکلات جامعه ایجاد پیوندی عمیق بین دانشگاه و صنعت با بازار کار است.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز با بیان اینکه سهم این استان از تولید مقاله های علمی کشور ۲.۴ درصد است ادامه داد: این در حالی است که همدان ۲ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

یعقوب محمدی‌فر افزود: ۲۶۱ واحد فناور در این استان فعال هستند که فروش محصولات آنها در سال گذشته افزون بر ۵۲ میلیارد تومان بوده است و ۳۴ شرکت دانش‌بنیان این استان نیز ۲۶ میلیارد تومان فروش داشتند. 

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید دیوارهای فیزیکی،فکری و معنوی بین خودشان را حذف کنند تا دانشگاه بخشی از جامعه و جامعه بخشی از دانشگاه شود.

محمدی فر اظهار داشت: ۵۱۰ آزمایشگاه در این استان فعال هستند که آنها باید علاوه بر متصل شدن به شبکه شهاب از خرید تجهیزات موازی در آزمایشگاه‌ها اجتناب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.