حجت الاسلام احدآزادیخواه روز شنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همدان بیان کرد: این میزان تخصیص اعتبار شامل تمامی فصول بودجه به ویژه فصل پنج می شود.

وی اضافه کرد: در سال های قبل جدولی تحت عنوان جدول شمار ۱۷ وجود داشت که حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در این جدول گنجانده شده بود و شماری از حوزه ها از جمله موسسات فرهنگی، چاپ، نشر و تبلیغ از این محل اعتبار دریافت می کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس باعث حذف این جدول شدند و این میزان اعتبار نیز به محاق رفته و از فصل فرهنگ هنر رخت بر بست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام مجلس شورای اسلامی ضربه بزرگی به این حوزه وارد کرد در حالیکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به حذف این جدول معترض بود.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: می توان در قالب موسسه ها، اعتباری برای راه اندازی مرکز تربیت کودک و خانواده در استان همدان اختصاص داد.

وی گفت: شان شورای فرهنگ عمومی می طلبد اولویت های اصلی استان احصا شود و دستگاه ها ملزم به هزینه کردن اعتبارات فصل پنج در این حوزه شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار حضور افرادی از شورای فرهنگ عمومی استان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها به منظور تبیین مصوبات شورای استانی شد. 

در این جلسه حکم حجت الاسلام احد آزادیخواه که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور در همدان منصوب شده بود به وی اعطا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.