حبیب مومیوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از کشف چهار محموله مهم در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر توقیف خودروی نیسان حامل گیرنده های ماهواره، پنج دستگاه خودرو شوتی در چهار راه بابک شهر همدان توقیف شد.

وی اضافه کرد: ماموران نیروی انتظامی از این خودروها کالاهایی همچون پوشاک، تلویزیون، لباسشویی و جاروبرقی کشف و ضبط کردند.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: خودروهای شوتی دارای سیستم خاص فنی بوده و به میخ های سه‌پر برای پخش داخل جاده و جلوگیری از تعقیب پلیس مجهز هستند.

مومیوند اضافه کرد: همچنین این خودروها دارای ۲ اگزوز هستند که یکی از آنها به نفت سیاه مجهز شده و در زمان مورد نیاز قاچاقچیان با سوزاندن این مخزن، دود غلیظی ایجاد کرده و از ادامه تعقیب توسط خودروهای پلیس پیشگیری می کنند.

وی ادامه داد: همچنین موتور این قبیل خودروها تقویت می شود تا در زمان مورد نیاز با سرعت بالا از محل بروز تخلف و دست پلیس فرار کنند.

دبیرستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت نفت سفید را که از استان های غربی به سمت مرکز کشور در حال تردد متوقف کرد.

مومیوند گفت: همچنین یک تانکر ۳۰ هزار لیتری که نوع سوخت آن تاکنون مشخص نشده نیز کشف و ضبط شد که اداره استاندارد مکلف به آنالیز و اعلام نوع سوخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.