سرهنگ شهرام صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کار ساخت این اردوگاه در زمینی به مساحت پنج هکتار از اسفند سال گذشته به منظور زیر پوشش قرار دادن شهرستان های جنوبی ملایر، تویسرکان، نهاوند و حتی اسدآباد آغاز شد.

وی با بیان اینکه این اردوگاه برای پذیرش ۴۰۰ معتاد متجاهر در نظر گرفته شده است افزود: اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این طرح ۱۲ میلیارد تومان بود.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: مرحله اول این طرح که امکان پذیرش ۱۰۰ تن را دارد آماده افتتاح شده اما برای تجهیز آن نیازمند همکاری و مساعدت استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

سرهنگ صادقی ادامه داد: این اردوگاه دارای محل احیا، درمان، سم زدایی، قرنطینه، داروخانه، آزمایشگاه، آسایشگاه، حمام، آشپزخانه و غذاخوری است که کار عمرانی آنها تمام شده و هم اینک نیازمند تجهیز آنها هستیم.

وی گفت: هدف سپاه  همدان از راه اندازی اردوگاه کرامت در نهاوند، این است که پس از پذیرش و در ادامه درمان معتادان در این محل ، از بهبود یافتگان صیانت شود.

معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی مهارت بهبود یافتگان را ارتقا داده و از توان بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال برای این قشر استفاده می شود.

سرهنگ صادقی درباره علت احداث این طرح در نهاوند گفت: با توجه به قرار داشتن مرکز ماده ۱۶ در شهرستان کبودراهنگ واقع در شمال استان، نیاز به راه اندازی چنین مرکزی در جنوب استان ضروری به نظر می رسید که به علت وجود زیر ساخت در نهاوند از جمله طرح نیمه کار اردوگاه قدس سپاه، این محل برای اردوگاه کرامت در نظر گرفته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.