محمد مددی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: مجموعه های زیر پوشش اداره کل استاندارد این استان از 294 واحد در سال 92 به 556 واحد در پایان سال 95 رسیده است.
وی با بیان اینکه چندین عامل در افزایش شمار واحدهای زیر پوشش استاندارد تاثیر داشته است که مهمترین آنها فعال شدن واحدهای راکد است اضافه کرد:
تلاش دولتمردان برای بهبود وضعیت اقتصادی و کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار موجب احیای دوباره آنها شد.
مدیرکل استاندارد همدان افزود: این اداره کل نیز در افزایش تعداد واحدهای زیر پوشش با ارتقای خدمات نقش ویژه ای داشته است.
مددی توضیح داد: راه اندازی آزمایشگاه های همکار استاندارد توسط بخش خصوصی در این استان موجب شده این آزمایشگاه توان پاسخگویی و آزمون تمامی فرآورده های تولیدی در این استان را داشته باشند.
وی بیان کرد: پیش از این نمونه برداری بسیاری از تولیدات همدان در خارج از این استان انجام می شد ولی هم اینک بسترهای لازم برای آزمون تمامی تولیدات فراهم شده است.
مدیرکل استاندارد همدان اظهار کرد: افرادی که به عنوان مدیر کنترل کیفیت واحد تولیدی انتخاب می شدند پیشتر باید در دوره های آموزشی در خارج از استان شرکت می کردند.
مددی افزود: با افزایش شرکت های آموزشی و تدوین از سه مورد در سال 92 به 9 مورد در پایان سال 95 موجب برگزاری دوره های آموزشی در داخل استان هستیم.
به گزارش ایرنا وی بیان کرد: این ظرفیت موجب کاهش بروکراسی اداری و اتلاف وقت مدیران کنترل کیفیت شده است.
مدیرکل استاندارد همدان گفت: این اداره کل در بسیاری از حوزه ها از جمله استاندارد سازی خدمات سردخانه ای و جایگاه های سی ان جی جزو پنج استان نخست کشور است.
مددی اضافه کرد: طبق آخرین ارزیابی که اواسط مرداد ماه سالجاری صورت گرفت استان همدان در زمینه ضریب نفوذ استاندارد در حوزه سی ان جی و خدمات سردخانه ای بالاتر از میانگین کشوری است.
میزان پروانه های استاندارد با حدود سه برابر افزایش به 845 پروانه در سال 95 رسیده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.