روح‌الله زاهدی روز چهارشنبه در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، این سامانه بارشی، از سمت شمال شرق به سمت جنوب غرب کشور در حرکت است و به دنبال آن بارش پراکنده باران در برخی از نقاط استان رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: از روز جمعه بارش پراکنده باران در نقاط جنوبی استان آغاز می‌شود و از روز یکشنبه هفته آینده میزان بارش‌ها در دیگر نقاط استان افزایش می‌یابد.

زاهدی عنوان کرد: به دنبال فعالیت این سامان، آسمان استان ابرناک می‌شود که در پی آن بیشینه دما نقاط مختلف بین هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان نقاط مختلف استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و بهار با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.