معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان روز سه شنبه در این همایش گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهمترین ارکان توسعه علمی کشور هستند و پیشرفت این شرکت ها یک ضرورت اساسی است.

غلامحسین مجذوبی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط مستقیمی با بازار کار و بخش‌های مختلف اقتصادی دارند و بدون تردید آن‌ها مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را می‌شناسند و برای عبور از تحریم‌ها راهکارهای کارشناسی‌ شده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا نیز در این مسیر در حال حرکت است اظهار داشت: منحنی رشد مقالات علمی در دانشگاه بوعلی آغاز شده است به طوری که در سال ۲۰۰۱ میلادی، ۱۰ مقاله علمی از این دانشگاه چاپ شده اما در سال ۲۰۱۹، یک‌هزار و ۴۵۰ مقاله توسط اساتید این  دانشگاه در مجلات بین المللی چاپ شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین با بیان اینکه شهرها برای دستیابی به هوشمندی باید مسیر بلوغ خود را طی کنند، گفت: نباید انتظار داشت که شهرها به صورت یکباره به هوشمندسازی برسند بلکه باید در ابتدا به شهر الکترونیک و سپس شهر هوشمند برسیم.

حمید بادامی نجات شهر هوشمند را یکی از زمینه های جذاب برای سرمایه گذاران برشمرد و بیان کرد: شهر هوشمند سهم بالایی از اقتصاد دیجیتال را به خود اختصاص می دهد که بازگشت سرمایه آن بالاست و متاسفانه ما هنوز در آن ضعف داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون خدمات الکترونیکی خاصی در شهرداری به مردم همدان ارائه نشده اظهار داشت: تاکنون زیرساخت های شهر هوشمند در همدان فراهم نبوده است. 

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه اگر شهری هوشمند باشد کنترل بهتر و خدمات بیشتری می توان در آن ارائه داد افزود: شهری با قدمت همدان با مسائل متعددی در مدیریت شهری روبه رو است اما باید در ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند پیش رو باشد.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر همدان با حمایت مجموعه‌های مختلف در حال افزایش است تاکید کرد: مردم در سال‌های آینده به دنبال خدمات هوشمند خواهند بود.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان شتاب‌دهنده هم پیوند نیز در این همایش گفت: در استان همدان تاکنون سه مجموعه شتاب دهنده فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.

داوود بهرامی با بیان اینکه مسئولان استان و دانشجویان باید با فعالیت‌های شتاب‌دهنده‌ها آشنا شوند افزود: هدف اصلی ما جذب سرمایه‌گذار در مرحله دوم است.

وی با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها به صورت خودجوش و خصوصی شکل می‌گیرند ادامه داد: شتاب دهنده‌ها تیم‌های استارتاپ را با سرمایه‌گذاری ابتدایی به شرکت تبدیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان شتاب‌دهنده هم پیوند نیز در این آیین گفت: تا کنون ۱۰ تیم استارتاپی در حوزه نرم‌افزاری در همدان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

علی خانقلی بیان کرد:  فعالیت این تیم‌ها در حوزه زیرساخت است و تمام این مجموعه‌ها با دید جهانی در حال فعالیت هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.