عیسی  کلانتری روز سه شنبه در پیامی به بیست‌ و ششمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: توجه به مقوله مهم محیط زیست، که خداوند متعال در قالب آب، هوا، خاک و تنوع زیستی و جانوری در اختیار انسان ها قرار داده است، در حوزه های هنری و نمایشی می تواند مخاطبانی دغدغه مند و حساس به محیط زیست را به ارمغان آورد.

وی افزود: مخاطبان کودک و نوجوان، با عنایت به ویژگی های فردی و سِنّی شان، تاثیر پذیری فراوان تری نسبت به محتواهای رسانه ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش های مختص کودکان و نوجوانان، می تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: اینجانب ضمن تاکید بر نقش محوری آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی، امید دارم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در این دوره و دوره های آتی، به مقوله محیط زیست عنایتی ویژه مبذول دارد.

کلانتری ادامه داد: هنرمندان این عرصه با درک حساسیت چنین موضوعی، آثاری فاخر و ماندگار در این حوزه بیافرینند چرا که، امروزه حق بقاء (داشتن محیط زیست سالم) مهمترین مولفه حقوقی انسانها است.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 21 آبان ماه در همدان برگزار شد.

در آیین اختتامیه این جشنوراه بین المللی به کارگردانان نمایش های برگزیده کودک در حوزه محیط زیست شامل نمایش های "آینده مال بچه هاست" به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان، "نقل مبارک و آقای طبیعت" به کارگردانی پژمان شاه وردی از لرستان، "هر کسی توی دنیا یه شکل و رنگی داره" به کارگردانی حامد ترابی از همدان و "هوشنگ لاک پشتی" به کارگردانی الکا هدایت از تهران با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی توسط محیط زیست همدان اهدا، تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.