محمدحسن کوثری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یک گردهمایی هنری است که هنرمندان این عرصه را کنار هم جمع کرده و شرایطی ایجاد می‌شود که نمایش‌های یکدیگر را ببیند و پیشرفت کنند.

وی هدف تئاتر را نشان دادن لایه‌های پنهان جامعه دانست و افزود: پرداختن به این لایه‌های پنهان در تئاتر کودک و نوجوان نیز بسیار اهمیت دارد به طوریکه با انتقال یک تفکر در تئاتر، کودکان به کند و کاو وادار شده و با پرسش از والدین و دیگران به آگاهی خود می‌افزایند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: پرداختن به ادبیات کهن مانند داستان‌های شاهنامه در تئاتر کودک و نوجوان ضروری است.

کوثری گفت: یکی از دغدغه‌های سینما و تئاتر این است که کودکان دست‌کم گرفته نشوند و در این راستا می توان با ساختن آثاری علمی و با کیفیت بسیاری از مفاهیم را در قالب تئاتر به مخاطبانی که سرشار از احساس‌های لطیف هستند، انتقال داد.

وی تاکید کرد: باید به نیاز و علاقه کودک توجه کرده و نسل آینده را به خوبی برای ورود به جامعه پرورش دهیم. 

این پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه مردم همدان به خوبی از جشنواره تئاتر کودک استقبال می‌کنند، افزود: اجرای تئاتر کودک در همدان زمینه‌ای فراهم کرده که خانواده‌ها برای تفریح فرزندان خود، تئاتر را در برنامه قرار دهند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار"کودک، طبیعت و تئاتر" به دبیری مجید قناد از ۱۶ تا ۲۱ آبان در همدان برگزار می‌شود.

۵۲ نمایش ایرانی و خارجی در ایام جشنواره به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.