مسعود شفیعی روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان افزود: برای حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت، باید فرهنگ استفاده صحیح از آمار و اطلاعات در کشور نهادینه شود و این فرهنگ در همه سطوح جامعه در دستگاه‌های اجرایی، تخصصی و عمومی اشاعه یابد.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور ادامه داد: جامعه‌ای که در آن آمار و اطلاعات جدی گرفته نشود، نمی‌توان انتظار داشت که تصمیمات بر مبنایی منطقی و عقلانی اتخاذ شود و لذا ریسک تصمیمات و اقدامات بسیار بالا خواهد بود.

شفیعی با بیان اینکه سازمان نقشه‌برداری رویکرد جدیدی را دنبال می‌کند که منجر به کیفی شدن امر نقشه برداری در کشور شود افزود: یکی از مولفه‌هایی که نقطه کور در تدوین برنامه توسعه می توان ذکر کرد این است که اطلاعاتی که برای آمارها استفاده می‌شود اطلاعات دقیق و کاربردی نبوده است.

رئیس سازمان نقشه برداری و عضو کمیته ملی هیدروگرافی کشور خاطرنشان کرد: برای داشتن زندگی هدفمند، توام با آرامش، امنیت و آینده‌نگری، همواره به آمار و اطلاعات نیاز داریم تا بتوانیم ایمن و با برنامه زندگی کنیم و در معرض مخاطرات قرار نگیریم.

شفیعی افزود: سازمان نقشه‌برداری در تامین نقشه‌های مختلف همواره کنار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بوده و در طرح ها زیرساخت داده‌های مکانی به ‌عنوان مجری آن در تلاش است تا زمینه ای را فراهم کند که تبادل و به اشتراک‌گذاری لایه‌های مختلف داده مکانی در اختیار همه متولیان و ذینفعان، وجود داشته باشد.

در این نشست در راستای استقرار نظام پایه اطلاعات مکانی در کشور، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان همدان و سازمان نقشه‎برداری کشور تفاهم نامه مشترکی برای ساماندهی نقشه و اطلاعات مکانی در این استان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان منعقد کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.