مهدی قنادی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در همدان افزود: سازمان بیمه سلامت از سال ۷۴ با نام بیمه خدمات درمانی آغاز به کار کرد و با وجود کمبود نیرو تاکنون خدمات خوبی به افراد زیر پوشش خود ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام این ۴۰ میلیون نفر همیشه در روزهای بیماری چشم امیدشان به دفترچه‌های بیمه است، اظهار داشت: از دیرباز تاکنون امنیت و سلامت دو دغدغه مهم بشریت بوده است و همین دفترچه‌ها بخشی از آسایش مردم را تامین می‌کنند.

قنادی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از مشکلات و بدهی‌های بیمه بر طرف شد، عنوان کرد: امروز بیمه سلامت مربوط به دستگاه خاصی نیست و متعلق به مردم است.

وی با اشاره به حذف دفترچه‌های بیمه در سال‌های آینده، ادامه داد: در این راستا به منظور کاهش مصرف کاغذ و قطع درختان به دنبال این هستیم تا خدمات پزشکی را با استفاده از کد ملی به بیمه شدگان ارائه دهیم.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه در دنیای امروز بسیاری از خدمات به صورت الکترونیک ارائه می‌شود، افزود: طرح استحقاق سنجی بیمه‌ای در ۶۰۵ بیمارستان در حال اجرا است و امیدواریم این طرح در تمام بیمارستان‌ها اجرا شود.

وی با بیان اینکه در ۲۳۳ شهر کشور نسخه نویسی به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود، اضافه کرد: سامانه ۱۶۶۶ در استان ها به صورت جزیره‌ای وجود داشت و حالا به صورت متمرکز در کل کشور خدمات ارائه می‌کند.

قنادی گفت: پنج هزار و ۱۰۰ خدمت، ۲ هزار و ۴۰۰ نوع دارو و ۵۰ هزار تجهیزات پزشکی به بیماران زیر پوشش بیمه سلامت، خدمات ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمعیت بیمه شده مناطق زیر ۲۰ هزار نفر، ۲۸ میلیون نفر هستند که ۲۱ میلیون ۵۰۰ هزار تن از آن ها در روستا زندگی می‌کنند.

 مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت کشور گفت: پوشش اجباری بیمه از سوی دولت ابلاغ شده است و برای نخستین بار تصمیم گرفته شد به اقشار آسیب پذیر خدمات بیمه‌ای رایگان ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوارها، به دهک های یک و ۲ و سه خدمات بیمه‌ای رایگان ارئه می شود و دهک چهار نیز ۵۰ درصد هزینه دفترچه را پرداخت می‌کنند.

در سالنامه ملی ایران، از از سوم تا نهم آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.