علی احسان صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از بروز این حادثه بی درنگ فرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد و مورد مداوا قرار گرفت اما به علت شدت جارحات وارده جان خود را از دست داد.

مدیرکل پزشکی قانونی با بیان اینکه اواسط ماه گذشته نیز یک باغدار به علت سقوط از درخت گردو جان باخت، یادآوری کرد: طبق آخرین آمار پنج ماهه نخست سال گذشته ۱۷ تن شامل چهار زن و ۱۳ مرد بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند که این آمار در مدت زمان مشابه سالجاری با روند افزایشی به ۲۱ نفر شامل چهار زن و ۱۷ مرد رسیده است.

صالح ادامه داد: همه ساله با شروع فصل برداشت محصول گردو، گزارش هایی مبنی بر فوت کشاورزان و باغداران به علت سقوط از درخت گردو ثبت می شود که می توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این قبیل حوادث و داغدار شدن خانواده ها جلوگیری کرد.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان، این استان رتبه اول تولید گردو و رتبه دوم از نظر مساحت باغ‌های این محصول را در کشور بعد از کرمان دارد و بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های این استان زیر کشت گردو قرار دارد.

حجت‌الله شهبازی به ایرنا گفت: برداشت گردو از اواخر شهریورماه در استان آغاز شده و هم اکنون زمان اوج برداشت این محصول است.

سال ۹۷ طبق گزارش پزشکی قانونی ۱۲ زن و ۴۳ مرد بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.