کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز چهارشنبه در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه بارشی که از یکشنبه هفته جاری وارد استان شده است، تاکنون فعالیت خوبی داشته و موجب بارش باران در سطح شهرها و برف در برخی از نقاط مرتفع کوهستان الوند شده است.

محمد حسن باقری‌شکیب افزود: این سامانه میزان دمای کمینه و بیشینه استان را کاهش داده است که این روند تا پنج روز آینده ادامه دارد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این سامانه فردا / پنجشنبه / تقویت شود که در پی آن روز جمعه میزان بارش‌ها افزایش می‌یابد.

باقری‌شکیب عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش موقت باد همراه خواهد بود.

وی بیان کرد: در چند روز آینده مه صبحگاهی موجب کاهش دید در جاده‌های استان می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با بیان اینکه در ساعت‌های بعد از ظهر، احتمال بارش‌های پراکنده این سامانه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بارش‌های این سامانه در نقاط شمالی همدان بیشتر از سایر نقاط این استان است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شیرین‌سو با ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته و ایستگاه فرودگاه همدان هفت میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

باقری‌شکیب ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه و رزن با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دمای کمینه همدان نسبت به روز گذشته تغییرات آنچنانی نداشته است، اظهار داشت: دمای کمینه هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.