جعفر کاویانی دلشاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۷۰ هکتار از این سطح مربوط به مزرعه کارخانه قند و سه هکتار مربوط به کشت چغندرقند نشائی از نوع ریشه لخت است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکل کم آبی در شهرستان فامنین توسعه کشت های نشائی یکی از اولویت های جهاد کشاورزی است اظهار داشت: کشت چغندرقند با این روش در سه سال گذشته به صورت جدی در شهرستان فامنین اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین اضافه کرد: فامنین با میانگین بلند مدت بارش ۲۵۹ میلیمتر از شهرستان هایی است که از حیث منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد.

کاویانی دلشاد خاطرنشان کرد: کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآب بر و افزایش بهره وری آب در این محصولات با استفاده از توسعه روش های نوین کشت، نظیر کشت نشائی و استفاده از سیستم آبیاری قطره ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال متوسط عملکرد چغندر قند ۴۵ تن در هکتار پیش بینی می شود عنوان کرد: قیمت خرید هر تن محصول با عیار ۱۶ طبق قیمت اعلام شده ۴۳۵ هزار تومان است که ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان از آن مربوط به کمک هزینه برداشت و حمل است.

وی ادامه داد: تولید محصول چغندرقند در سال ۹۷ حدود ۲۷ هزار تن با متوسط عیار ۱۶.۷ بود که شاهد کاهش عیار نسبت به سال های اخیر به دلیل شرایط آب و هوایی در سال ۹۷ بودیم با این وجود این عیار بالاترین عیار قند نسبت به سایرین شهرستان های استان همدان ارزیابی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.