معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان در این آیین گفت: در استان همدان هماهنگی و تفاهم خوبی در حوزه های مختلف به ویژه مبارزه با مواد مخدر شکل گرفته است با این وجود ارتباط با ستاد مرکزی باید تقویت شود.

مصطفی آزادبخت افزود: هر جمع و ستادی که ارتباط فعال با مرکز کشور داشته باشد می تواند از توانمندی، تجارب و مزایای مرکز استفاده کند.

وی اضافه کرد: یکی از راه های مقابله با مواد مخدر، اجتماعی کردن مبارزه با مواد افیونی است چرا که هر جا مردم مشارکت کردند موفق بودیم.

آزادبخت اظهار داشت: توجه به جوانان و بانوان از رویکردهای اصلی استاندار همدان است و انتخاب یزدان آزرمی برای تصدی این پست به خاطر توانمندی و انگیزه بالایی این مدیر جوان است.

مدیرکل بهزیستی همدان نیز در این نشست با بیان اینکه نیمه نخست سال جاری کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات مختلفی را انجام داده است گفت: ۸۰ نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های مختلف استان برگزار شده است.

حمیدرضا الوند با بیان اینکه چهار همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نیز برگزار شده است افزود: ۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح استان، پرسنل دستگاه‌ها و خانواده آنان در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۳ رقابت ورزشی با هدف پیشگیری از اعتیاد در رشته‌های مختلف از جمله، فوتبال، شطرنج، دارت و والیبال برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان بیان کرد: هفت کارگاه آموزشی آسیب‌های مرتبط با فضای مجازی نیز در این مدت زمان برگزار شده و ۳۲ هزار و ۱۰۰ نفر در دوره های آموزشی مهارت‎های زندگی برای آشنایی با سبک‌های فرزندپروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در خانواده‌ها شرکت کردند و ۱۰ هزار و ۱۵۰ دانش آموز نیز مهارت‌های مراقبت از خود را فرا گرفتند.

الوند با بیان اینکه سه هزار و ۲۵۰ برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی و آموزشی اجرا شده است گفت: ۷۰۰ نفر از مددجویان، خانواده زندانیان و سربازان در زندان‌ها، در دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی شرکت کردند.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.